י"א ניסן התשפ"ד
19.04.2024

השר לשעבר ישי פונה לנתניהו: "אל תיתן את ידך למעשה חמור זה"

השר לשעבר מש"ס פנה במכתב לראש הממשלה, "נדהמתי לשמוע כי הממשלה בראשותך מתכוננת לחזור בה מהחלטתה הקודמת ולאשר את רעיון העוועים הקרוי "מתווה הכותל". ישי מצטט ומזכיר את מלחמתו של הגר"ע יוסף זצ"ל ברפורמים ומבקש ממנו: "מתוך היכרותי האישית אתך בטוחני כי לא תיתן את ידך למעשה חמור זה"

אלי ישי בשיחה עם נתניהו. צילום: קובי גדעון, פלאש 90
אלי ישי בשיחה עם נתניהו. צילום: קובי גדעון, פלאש 90



בצל הדיון בנושא מתווה הכותל, שעלה שוב לכותרות בימים האחרונים, לאחר שראש הממשלה נתניהו הדיח את שרת התרבות מירי רגב מראשות הוועדה המיוחדת, לאחר שסירבה לכנס אותה ולאשר את הרחבה הכותל הרפורמי 'עזרת ישראל', יו"ר 'יחד' והשר לשעבר פונה לנתניהו לשקול את הנושא מחדש.

"נדהמתי לשמוע כי הממשלה בראשותך מתכוננת לחזור בה מהחלטתה הקודמת ולאשר את רעיון העוועים הקרוי "מתווה הכותל"." כותב ישי לנתניהו, במכתב שהגיע לידי 'בחדרי חרדים'.

"כמי שיצק מים שנים רבות על ידי מרן פאר הדור הגאון רבי עובדיה יוסף זצ"ל ושימש כנציגו בכנסת ובממשלה איני יכול לעבור לסדר היום על מגמה מסוכנת זו". מוסיף ישי ומציין כי, "מרן זצ"ל היה זה שישב בראש ישיבת מועצת הרבנות הראשית שהחליטה כי "המועצה קובעת שלפי ההלכה היהודית כל רחבת הכותל המערבי עד הפינה הדרומית וכן רחבת הכותל הדרומי... דינם כדין
המקומות הקדושים וכל ההגבלות והאיסורים החלים על מקום קדוש הם בתוקף גם ברחבות הנ"ל".







אלי ישי מציין במכתבו, כי "מרן ראה גם ברוח קדשו עוד בשנת תש"ע את הנזק העצום שעלולות לחולל הנשים הקוראות לעצמן 'נשות הכותל' ואמר עליהן בשיעורו – 'מה שעושות אלו שבאות אל הכותל המערבי ולובשות טלית ומתפללות, זה לא מצווה, זה חרפה!... צריך להוקיע אותן, להרחיק אותן!' בפרט חמור הדבר משום שיש בו הכרה בארגונים הרפורמיים כאילו הם מקובלים כחלק מן היהדות".

ישי מצטט את דבריו של מרן הגר"ע יוסף זצ"ל על הרפורמים: "עלינו להתלכד כחומה בצורה נגד צוררינו הבאים להכניס רפורמות בכל שטחי הדת, איך יעלה על הדעת ... לחלוק להם כבוד בשערי מקום מקדש מעט שלנו, והרי ידוע שפרנסיהם ורבניהם השחיתו התעיבו לאין קץ, וחיללו כל קודש".

לסיום, כותב ישי לנתניהו: "מכובדי, בתוך עמי אנוכי יושב. הציבור הרחב בארץ אוהב את מסורת ישראל ומזהה היטב מי הוא הממשיך את המסורת ומי פועל נגדה, מיהו הראוי להערכה על עמידתו האיתנה נגד כל מיני מהריסים ומחריבים ומי מנסה לחרחר ריב ולגרום לממשלה לחזור ככלב השב על קיאו על הטעות שבאישור 'מתווה הכותל'. מתוך היכרותי האישית אתך בטוחני כי לא תיתן את ידך למעשה חמור זה".
אלי ישי בנימין נתניהו מתווה הכותל מירי רגב הרפורמים

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 19 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד