י"ט אדר ב' התשפ"ד
29.03.2024

מבחן חרדי: הכנסת תקדם את הרחבת הכותל הרפורמי - איך יצביעו החרדים?

הממשלה תצביע היום על העברת הסמכויות להרחבת הכותל הרפורמי לידי ראש הממשלה, לקראת ההצבעה במליאת הכנסת בליכוד מפרסמים תמיכה במירי רגב שסירבה לאשר את ההרחבה מעל 230 רבנים מהציונות הדתית, שיגרו מכתב לשרה שקד, "להתנגד בכל תוקף להרחבה"

נתניהו בין דרעי וליצמן בישיבת ממשלה. צילום: יונתן זינדל, פלאש 90
נתניהו בין דרעי וליצמן בישיבת ממשלה. צילום: יונתן זינדל, פלאש 90 צילום: יונתן זינדל פלאש 90



לאחר שהשרה מירי רגב סירבה לכנס את וועדת השרים המיוחדת, שתאשר את הרחבת הכותל הרפורמי 'עזרת ישראל', הממשלה תבקש להעביר הבוקר (ראשון) את סמכויותיה לראש הממשלה, כדי לאשר את ההרחבה.

האישור גם יעלה בהמשך השבוע להצבעה במליאת הכנסת. הצבעה שבה תידרש גם תמיכת החרדים, שכן האופוזיציה נמצאת בהרכב מלא בשבוע זה, בשל ההצבעות על חוק הגיוס.

החרדים מסרבים להתייחס לנושא ולהצהיר כיצד יצביעו בהצבעה הזו, ולא נראה כי אכן הם יצביעו נגד או יימנעו, משום שהדבר יביא למשבר של ממש מול ראש הממשלה, שכזכור הודיע כי כפיצוי להקפאת מתווה הכותל שהגיע כדרישת החרדים - תורחב הרחבה הקיימת ותגדל למקום רחב יותר במתחם קשת רובינסון.

כזכור, עמותת 'בצדק' הגישה עתירה להקפאת ההרחבה, מאחר והדבר נעשה באופן לא חוקי, מה שמחייב את ראש הממשלה לכנס את וועדת השרים המיוחדת, כדי לאשר את השיפוץ.

בוועדה חברים שלושה חברים, בהם יו"ר הוועדה, השר דוד אזולאי והשרה איילת שקד, כעת הסמכויות יעברו לממשלה כולה, שם מחזיק נתניהו ברוב שרים מ'הליכוד' שלא ימנעו את המהלך.

בתוך כך, הבוקר פרסמו מאות חברי מרכז ליכוד, ראשי סניפים ופעילים מרכזיים מכתב תמיכה בשרת התרבות והספורט מירי רגב, על רקע הצהרתה כי תתנגד להקמת רחבה לתנועה הרפורמית בחלקו הדרומי של הכותל המערבי.

במכתב שמתפרסם הבוקר, תחת הכותרת - "שרת התרבות, אנחנו לימינך במאבקך למען הכותל", כותבים הפעילים, "מחזקים את ידיה של השרה מירי רגב בעמידתה האיתנה לשמור על קדושת הכותל המערבי ולא לאפשר הקמה של רחבה רפורמית בסמוך לכותל המערבי".







כמו כן, על פי הפרסום הבוקר ב'חדשות 0404', מעל 230 מרבני הציונות הדתית פנו במכתב לשרת המשפטים איילת שקד מ'הבית היהודי' והורו לה, "התנגדי בכל תוקף לבניית רחבה לרפורמים בכותל".

כזכור, בסוף השבוע פנה הרה"ר הגר"ד לאו לחברי הכנסת ולשרים, להתגייס לעניין ולפעול בכל דרך על מנת למנוע כל שינוי ברחבת הכותל, שאינו על פי ההלכה המסורה מדורי דורות. 

"וועדות יקומו ויפלו אך הכותל המערבי שריד בית מקדשנו יישאר בקדושתו לנצח", נמסר מלשכת הרב הראשי, שם הוסיפו כי הרב סבור כי "לא ייתכן שבמקום הקדוש ביותר לעם היהודי במשך אלפי שנים יבוצעו שינויים שאינם לפי רוח ההלכה וללא אישורם של הרבנים הראשיים". 

הרב הראשי בירך את השר אורי אריאל, אשר הודיע כי יתנגד לכל שינוי במצב הקיים ולא ייתן יד לפגיעה ברחבת הכותל וכן שהרבנות הראשית חייבת להשאר הסמכות הבלעדית לקביעת הסדרי התפילה בכותל.
מתווה הכותל הכותל הרפורמי מירי רגב איילת שקד הצבעה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד