י"ט ניסן התשפ"ד
27.04.2024

החיים שלאחר השלטון: אולמרט עם ג'וב חדש

ראש הממשלה לשעבר, אהוד אולמרט, מתהדר בג'וב חדש - המפתיע בתחום בו הוא עוסק - זמן לא רב לאחר שיצא מהכלא, בו עשה היסטוריה כשהפך לראה"מ הראשון בהיסטוריה הישראלית שנשלח לרצות עונש מאחורי הסורגים

היו"ר החדש של המועצה הבריאותית. צילום: הדס פרוש, פלאש 90
היו"ר החדש של המועצה הבריאותית. צילום: הדס פרוש, פלאש 90 צילום: הדס פרוש, פלאש 90



תשע שנים לאחר שעזב את לשכת ראש ממשלת ישראל, שבמהלכן הספיק לעשות היסטוריה ולהפוך לרה"מ הראשון אי פעם שנשלח לכלא, מתהדר אהוד אולמרט בג'וב חדש - יושב ראש מועצה ציבורית חדשה לאורח חיים בריא ולמניעת סוכרת.

את המועצה הקימה עמותה בשם 'מהיום', העוסקת על פי הגדרתה "בחינוך ובהסברה לאכילה מאוזנת ולהרחבת הפעילות הגופנית, בעבודה ממוקדת מול משרדי ממשלה, הכנסת, הפקידות ושאר מקבלי ההחלטות, לשם השפעה על תקצוב, חקיקה ורגולציה, רפורמות מקדמות בריאות ויישום מדיניות תואמת, בבניית מוקדי כוח בציבור הרחב ובמערכת הפוליטית ובעבודה מול רשויות מקומיות וקבוצות אתניות ומגזרים".

לצדו של אולמרט, שכיהן בעבר גם כשר הבריאות, יכהנו בראשות המועצה גם נשיא 'מהיום', פרופ' איתמר רז (המשמש גם כיו"ר המועצה הלאומית לסוכרת) ופרופ' מרדכי שני (לשעבר מנכ"ל משרד הבריאות ומנהל המרכז הרפואי שיבא).

זמן לא רב לאחר ההכרזה הראשונית על הקמת המועצה, פרסמה העמותה הודעת הבהרה, בה נאמר: "אהוד אולמרט - מצטרף בהתנדבות כיו"ר המועצה הציבורית החדשה של עמותת מהיום - לאורח חיים בריא ומניעת סוכרת, כמו שאר חברי המועצה, כמו מי שמוביל את העמותה: פרופ' איתמר רז".

על פי ההודעה: "הבחירה באולמרט נובעת מכך שישראל במשבר השמנה חריף. זו בעיה של ראש הממשלה. זו בעיה של שרי האוצר. הכלכלה. החינוך. הספורט, וכמובן משרד הבריאות, שבינתיים לבד במערכה. עד כה לא חלחלה הבנת עומק המשבר בממשלה ובציבור. הכוונה היא להוביל את המאבק לאורח חיים בריא יותר לשלב לגמרי אחר".

"השמנה, סוכרת, מחלות לב וסרטן הן המגיפות של המאה ה-21", אומר רז. "נכון לשנת 2018, יותר ממחצית מהאוכלוסייה הבוגרת בישראל סובלת מעודף משקל, או מהשמנת יתר, שהם גורם מרכזי בהתפתחות סוכרת, מחלות לב וסרטן. הגורם העיקרי למגפות נובע מחוסר שליטה של מירב הציבור על הרגליו והתנהגותו. כבר בילדות, אנחנו רואים התמכרות לממתקים רוויי סוכר, חוסר משמעת וחוסר איפוק". 

"הסוכרת נוכחת בכל משפחה שלישית בישראל", הוא מוסיף. "מדובר בנטל בריאותי כבד על החולה ומשפחתו, וגם באיום ממשי על החברה הישראלית, שכן ההפסד למשק עומד על כ- 15 מיליארד ש"ח בשנה, רק בשל הוצאות רפואיות, הכרוכות בטיפול בהשמנה ובסוכרת, ופגיעה בפריון ובתוצר הלאומי".

ואילו שני מסר: "כדי להשיג שינוי ממשי במצב בריאות האוכלוסייה, נדרש מאמץ מרוכז ויוצא דופן לשינוי התודעה הציבורית ולגיוס משאבים. אנחנו נמצאים בפועל בקרב בלימה על בריאותנו. משום כך,  יחד עם חברי, פרופ' איתמר רז, פנינו לאהוד אולמרט וביקשנו ממנו להצטרף להובלת המועצה הציבורית. לשמחתנו, אולמרט נענה בחיוב להצעה להיות חלק מהמאמץ לשינוי אורחות החיים בישראל".

אולמרט מצדו הכריז: "נעניתי ברצון להצעה ליטול חלק בפעילות שנועדה להגביר את המודעות לצורך בקיום אורח חיים בריא. כשר בריאות לשעבר, וכמי שליווה את מערכת הבריאות בתפקידים ציבוריים שונים, הן בראשות עיריית ירושלים והן כראש הממשלה, אני יודע בוודאות כי אין תחליף לאורח חיים בריא, נכון, אחראי ומאוזן, כדי לטפח את הבריאות האישית. שום תקציב, או חידוש טכנולוגי, או פריצת דרך בתחום הטיפול הרפואי, אינם יכולים להיות תחליף לאורח חיים בריא, המונע מחלות, שלעיתים אין דרך להתגבר עליהן".

רשימת חברי המועצה הציבורית החדשה של עמותת מהיום כוללת גם את האישים הבאים: אביחי סטולרו, אהרן פוגל, אורי מלמיליאן, אליעזר שקדי, אנריקה צימרמן, דב מורן,  דורון אלמוג, דני בנעים, יהודית ריכטר, יעקב מנדל, ירום אריאב, ישראל חסון, מיכל צפיר, משה בהגאון, נחמה רונן, ניסים בר-אל, צופית גרנט, ראובן קובנט, רון פרושאור, רענן דינור, שחר פאר, שוקי שמר ושבתאי לובל.
מלחמה בהשמנה אהוד אולמרט

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 12 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד