י"ט אדר ב' התשפ"ד
29.03.2024

הפגישה החשאית של גדולי ישראל נחשפת: ''דיה לצרה בשעתה''

שעות להצבעה על חוק הגיוס, 'בחדרי' חושף את פגישתם החשאית של גדו"י • מי היו המשתתפים בפגישה החשאית, ומה השיב הגר"ד לנדו לראש הישיבה שהביע את חששו מהרגע בו יפקע החוק בעוד 6 שנים • "הגרי"ג הורה שהכל ייעשה בלי פרסום מיותר"

הגר''ד לנדו. צילום: שוקי לרר
הגר''ד לנדו. צילום: שוקי לרר צילום: שוקי לרר



ערב ההצבעה על חוק הגיוס החדש, חושף 'בחדרי חרדים' את דבר קיומה של פגישה חשאית בין הגאון רבי אביעזר פילץ ראש ישיבת תפרח ומגדולי ראשי הישיבות שהגיע למעונו של הגאון רבי דב לנדו בגבעת ישיבת סלבודקה בבני ברק, בכדי לדון בחוק הגיוס החדש.

בפגישה הנחשפת לראשונה ב'בחדרי חרדים', השתתף גם חבר המועצת הגאון רבי משה הלל הירש. ראש הישיבה וגדולי ישראל דנו בחוק המוצע כשהשאלה העיקרית שנידונה על השולחן הייתה מה יהיה עם החוק בעוד מספר שנים כשלא יעמדו ביעדים והחוקק יפקע, ויתבטל מעמדם של בני הישיבות.

הגר"א פילץ העלה במהלך הפגישה את החשש למה שיארע במקרה כשהחוק יפקע בעוד שש שנים, כשהוא מבקש שיעלו את הבעיה בפני ראש הישיבה הגרי"ג אדלשטיין.



הגרא פילץ בצאתו מבית הגרד לנדוצילום: הגרא פילץ בצאתו מבית הגרד לנדו
הגרא פילץ בצאתו מבית הגרד לנדו


הגר"ד לנדו השיב, כי מקובלנו מרבותינו שאם אפשר לדחות את הגזירה בכמה שנים ולהרוויח כמה שנים של שקט - זה עדיף. הגר"ד לנדו אמר כי יש לפעול כעת, בבחינת דיה לצרה בשעתה.

הגר"ד לנדו והגרמ"ה הירש הוסיפו, כי הדברים מתנהלים על ידי גדולי ישראל שדעתם לא לפרסם דברים על העניין ולעשות ההתנהלות בצנעה כשהם מציינים כי ראש הישיבה הגרי"ג אדלשטיין המעודכן בפרטי החוק ונותן את ההנחיות כשהוא מורה שהכל יעשה בלי פרסום מיותר.

בצאתו מהפגישה, הציע הגאון רבי אביעזר פילץ לגאון רבי מהשה הלל הירש, לערוך כינוס חירום של גדולי ראשי הישיבות בלי עסקנים, כינוס שנערך ביום ראשון בשבוע שעבר לאחר הפגישה, בו השתתפו הגר"ד כהן הגר"ב סולובייצ'יק והגר"י רוזן, ובו דנו בסעיפי החוק ובטענות שהעלו באגודת ישראל.
חוק הגיוס החדש הרב דב לנדו הרב אביעזר פילץ הרב משה הלל הירש

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 4 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד