י"ח ניסן התשפ"ד
26.04.2024

כך זה נשמע: הקלטות הפעילים נגד עצרת הספרדים

המאבק סביב עצרת גדולי התורה הספרדים נגד חוק הגיוס הערב, לא נרגע. 'בחדרי' חושף הקלטות של פעילים ספרדים כנגד העצרת, כשחלק מהרבנים שחתמו על ה'קול קורא' הכחישו ושוב הבהירו, וחוזר חלילה. בהקלטות בקו הוואטספון 'קול סיני', נשמעים הפעילים מדווחים על פעילות נגד העצרת • האזינו

כינוס ראשי הישיבות הספרדים לקראת עצרת המחאה
כינוס ראשי הישיבות הספרדים לקראת עצרת המחאה



המאבק סביב עצרת גדולי התורה הספרדים נגד חוק הגיוס הערב (שני) לא נרגע. 'בחדרי חרדים' חושף הקלטות של פעילים ספרדים כנגד העצרת, כשחלק מהרבנים שחתמו על ה'קול קורא' הכחישו ושוב הבהירו, וחוזר חלילה.

במשך כל הימים האחרונים, מאז פרצה יוזמת עצרת המחאה, ניסו גורמים שונים, בין היתר המקורבים לש"ס, למנוע את השתתפותם של הרבנים בעצרת.

בהקלטות בקו הוואטספון 'קול סיני', נשמעים הפעילים מדווחים על קריעת והשחתת מודעות. פעיל אחד אף נשמע כשהוא מדריך את חבריו כיצד להזמין מקומות פיקטיביים בטלפון ההרשמה לאוטובוסים החינמיים לעצרת.



בהקלטה אחרת נשמע פעיל נוסף מסביר לחבריו כיצד עליהם להתארגן בצורה מסודרת כדי להוציא לפועל את הפעולות למניעת קיום העצרת.

בהקלטה נוספת נשמע אחד הפעילים קורא לחבריו לבוא ולסייע לו בשעות בין הסדרים, כדי להמשיך ולקרוע את המודעות המבשרות על קיום העצרת נגד חוק הגיוס.

אחד ממארגני העצרת נגד חוק הגיוס אמר כי, "אין לכך כל הסבר הגיוני. הלא אם הנציגים החרדים יצביעו הערב נגד חוק הגיוס, והעצרת מתקיימת גם היא נגד חוק הגיוס, מדוע אם כן העצרת היא לצנינים בעיניהם של גורמים פוליטיים כאלו ואחרים?"

המארגן טען כי, "ניתן אולי לגזור מכך, על אופי הההתנגדות לחוק הגיוס". לדבריו, "אם אכן הייתה מתוכננת התנגדות אמיתית בכנסת, לא הייתה קמה הפעילות הטרוריסטית הזו נגד קיום העצרת. המארגן הוסיף, כי "לא נותר אלא להבין עד כמה קיום העצרת חשוב למען חיזוק ציבור בני התורה הספרדים, שיתנגדו בכל כוחם לחוק הגיוס" שלדבריו, "עתיד להפיל חללים רבים מבני עדות המזרח".
חוק הגיוס החדש הקלטות עצרת מחאה צומת סנהדריה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 4 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד