י"ח ניסן התשפ"ד
26.04.2024

מהפך בקמניץ: רק ליטאים, הצ'אלמרים בחוץ

בקמניץ משנים כיוון: לראשונה ייפתח שם שיעור א' לבחורים ליטאים בלבד, לאחר שנים רבות בהם חבשו את ספסלי הישיבה בעיקר בחורים מבני היישוב הישן, המכונים "צ'אלמרים"

היכל ישיבת קמניץ בירושלים. צילום: שוקי לרר
היכל ישיבת קמניץ בירושלים. צילום: שוקי לרר



תלמידי הישיבות לצעירים, העתידים לעלות לשיעור א' באלול הקרוב ולחבוש את ספסלי ישיבת קמניץ בירושלים שבראשות זקן ראשי הישיבות הגאון רבי יצחק שיינר חבר מועצת גדולי התורה, הגיעו לביקור בבתי גדולי ישראל.

ל'בחדרי חרדים' נודע, כי בישיבה מיתגו השנה את הרישום מחדש, במטרה להגדירה כישיבה ליטאית - שאינה בשפת היידיש כפי שהיה עד עתה. בנוסף, מונה הגאון רבי ישעיה קוסובסקי לאחד מרבני הישיבה.

לצד התרחבות הישיבה לכלל בני ה'חדרים' בארץ, הישיבה תעבור למשכן הקבוע והמפואר ברחוב יחזקאל בירושלים. הבחורים החדשים נכנסו למעונו של ראש הישיבה הגרי"ג אדלשטיין ברחוב ראב"ד בבני ברק, שהאציל מברכתו שיתעלו במעלות התורה והיראה ויעשו ברכה בתלמודם.

הגרי"ג צייין את חשיבות הישיבה והרמי"ם המכהנים בה, המעניקים לבחורים את הישרות והעמקות בלימוד התורה, כשהפירות ניכרים כבר רבות בשנים בתלמידי הישיבה, שמתבלטים בהבנה ישרה ובלימוד בצורה נכונה.



ראש הישיבה רבי יצחק שיינר. צילום: שמואל דרייצילום: ראש הישיבה רבי יצחק שיינר. צילום: שמואל דריי
ראש הישיבה רבי יצחק שיינר. צילום: שמואל דריי


לאחר מכן נכנסו התלמידים למעונו של הגרב"ד פוברסקי, שהביע את שמחתו הגדולה על התרחבות הישיבה, וציין לשבח את גדלותם ושקיעותם בתורה של ראשי הישיבה, אותם הוא מכיר באופן אישי זה רבות בשנים וכן את גדלותו ועמקותו בתורה של הג"ר ישעיה קוסובסקי שהצטרף לצוות הרמי"ם

הגרב"ד דיסקין, ראש ישיבת 'אורחות תורה', שהשתתף במעמד, אמר ששמע מפי הג"ר יעקב אדלשטיין זצ"ל הרבה פעמים, כי כל הזוכים להשתתף בהקמת ויסוד מקום תורה חדש זוכים לסיעתא דשמיא. הן באופן טבעי כשהם חשים אחריות למקום שאותו הם בונים ומשקיעים את כל מרצם בהתמדה ועליה בתורה, וכן כמים הפנים לפנים, כשהצוות של הישיבה"ק משקיעים בהם כוחות מיוחדים. והן באופן הסגולי, שיש להם את הסיעתא דשמיא ע"י שמסייעים לבניית מקום תורה.

הגרח"פ ברמן, שהשתתף אף הוא במעמד, ציין גם כן את ההיכרות שלו עם ראשי הישיבה והרמי"ם ואת גדלותם הנפלאה בתורה, וכן את המעלה העצומה שיש למקום תורה שיש לו את האפשרות לתת יחס אישי ופרטני לכל תלמיד מה שאין באפשרות הישיבות הגדולות שיש בהם כמויות גדולות של תלמידים.

התלמידים בבתי גדולי ישראל. צילום: דוד זר













































ישיבת קמניץ הרישום לישיבות בחורים צאלמרים

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד