י"ב ניסן התשפ"ד
20.04.2024

חבר ה'מועצת' מארה"ב זעק בעצרת: המשיכו מסורת המדינה

הגאון רבי יוסף הררי רפול, מגדולי הרבנים בארה"ב וחבר מועצת גדולי התורה האמריקאית, נשא דברים נרגשים בעצרת על חוק הגיוס שנערכה הערב בירושלים, כשהוא קורא למדינת ישראל להמשיך את המסורת של שחרור מהצבא של אלו שתורתם אומנותם

הגאון רבי יוסף הררי רפול
הגאון רבי יוסף הררי רפול צילום: באדיבות המצלם



הגאון רבי יוסף הררי רפול, מגדולי הרבנים הספרדים בארצות הברית וחבר מועצת גדולי התורה של 'אגודת ישראל' האמריקאית, מסר נאום מוקלט לאלפי המשתתפים בעצרת נגד חוק הגיוס, שהתקיימה בראשותו של ראש הישיבה חכם משה צדקה.

"מורי ורבותי! זכתה מדינת ישראל והעומדים בראשה, במשך שבעים שנות קיומה, להכיר בעובדה שגדולי ישראל הביעו דעתם שמי שתורתו אומנותו משוחרר משירות בצבא, ובנות ישראל משוחררות ללא תנאי", אמר הגר"י.

"והנה אנו עדים למצב שמנסים לערער על עקרונות אלו, על ידי מיעוט קטן שלא זכו להכיר את היהדות ואין להם חלק בעקרונות יהודיים. בעוונותינו הרבים הם קנו שביתה בתוך העם, ותפקידנו לזעוק ולהתריע לפני העם ולפני נציגיו ולפני הממשלה - לא להיגרר אחרי מתעים, שכבר קמו פעמים רבות בהיסטוריה וגרמו לעתיד מר ומסוכן ליהדות וליהודים בכלל. אנא חוסו על מדינת ישראל ואל תעבירו חוק שהוא חרפה לנו ולכם, חוק שהוא קלון ומסכן את העם".

"כשם שהבינו בזה שבעים שנה - זוהי המסורת. עלינו להמשיך באותה המסורת, ועתידנו בידנו, ונצליח לעקור את העתיד המסוכן לישראל. ולפי המסורת וההיסטוריה כבר קמו אנשים מנוערים מיהדות והביאו שואה לעם ישראל".

"אנו בטוחים ומתפללים כי לא יטוש השם עמו ונחלתו לא יעזוב, ואף המיעוט הקטן והרועש הדוגל בעקרונות אנטי יהודים, יכירו בטעותם. חדלו לכם מלקלקל את מסורת המדינה שנשמעו לגדולי ישראל. נא לשמוע שוב את דברי מרן הרב עובדיה יוסף זכר צדיק לברכה, באזני ראש הממשלה כשבא לנחמו, והשיבו מקירות ליבו את דאגתו מהטיפול בחוק הנ"ל. שובו שובו מהדרך התועה והמשיכו מסורת המדינה, והשם יהיה בעזרת כלל ישראל אמן", סיים הגאון את דבריו.
חוק הגיוס סערת העצרת הרב יוסף הררי רפול ספרדים

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 4 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד