י"ח אדר ב' התשפ"ד
28.03.2024
פרשת מירון

המשטרה על השוחד: מאות אלפי שקלים וטיולים לחו"ל

החשד לשחיתות במירון • המשטרה: הלפרין חשוד במעורבות ב-28 מקרים ובקבלת שוחד במאות אלפי שקלים בצורה של "טיולים לחו"ל או דברים אחרים" • הלפרין לשופטת: "לא פגעתי מעולם באינטרס של מירון, אני מבקש לשמוע קריאת התורה" • כל הפרטים

המשטרה על השוחד: מאות אלפי שקלים וטיולים לחו"ל
דוברות המשטרה

בית משפט השלום בטבריה האריך היום (שלישי) בשלישית את מעצרם של חלק מהחשודים בשחיתות במירון. מעצרו של מרדכי הלפרין, יו"ר ועד הישוב, הוארך עד ליום שני. מעצרם של חשודים נוספים הוארך גם - ולאחר מכן הם צפויים להשתחרר למעצר בית בתנאים מגבילים נוספים, בהם גם איסור כניסה למירון.

לפני שבוע וחצי, לאחר חקירה סמויה וממושכת, פשטו כ-120 שוטרים לפנות בוקר בכוחות מתוגברים ועצרו 23 חשודים תושבי מירון, ירושלים ובני ברק, בחשד לכך שבכיר במירון קיבל טובות הנאה בתמורה לקידום אינטרסים ועוד. זאת בחשד לעבירות של שוחד, גניבה בידי עובד ציבור, סחיטה באיומים, הפרת אמונים, עבירות לפי חוק איסור הלבנת הון, עבירות תכנון ובניה ועבירות על פקודות מס הכנסה בין העצורים גם בכיר באגודה חקלאית. כאמור, מרבית החשודים שוחררו למעט שלושה.

לשאלת עו"ד טליה גרידיש ועו"ד ישראלי תעיזי, אמר נציג המשטרה, אורי סטטניקוב, כי בהערכה גסה הלפרין מעורב לפחות ב-28 אירועים, כאשר החשודים האחרים מעורבים בפחות מעשרה אירועים. בנוסף, לדבריו, הלפרין קיבל שוחד בפועל "לכל הפחות במאות אלפי שקלים".

לשאלת עורכי הדין, "האם יש למשטרה ראיות פוזיטיביות שהוא נתן שוחד, צילום ומעקב במשך השנה שהוא קיבל כסף מאותו אדם, האזנות סתר, משהו?", השיב החוקר: "יש עדויות שמציינות את העברות טובות הנאה ללא הסבר". לשאלה באילו טובות הנאה מדובר, השיב "אני לא מפרט אם זה כסף, טיולים לחו"ל או דברים אחרים".

לטענת משטרת מחוז צפון, כך מהפרטים שהגיעו ל'בחדרי חרדים', מדובר בפחות מעשרה מקרים בהם הועבר שוחד, ולפחות חמישה מקרים בהם הגיש הלפרין תצהירים שאינם אמת. אותם חמישה שהיו מעורבים במעשים וחלקם אף קיבלו טובות הנאה, שוחררו בתנאים, "הם שיתפו פעולה קשרו קשר לזיוף ושוחררו" אמר.

ל'בחדרי חרדים' נודע כי מרדכי הלפרין, יו"ר ועד כפר מירון אמר לשופטת כי "אני נחקר על 10 שנים אחורה כל מיני דברים, שיתפתי פעולה עד הסוף, בלי להיכנס לפרטים התברר שכל העניינים שעד היום נחקרתי הם סך הכל תעודת כבוד לכל מעשיי, עברתי סיפור כזה לפני 15 שנה". עוד אמר "אני יו"ר אגודת מירון, פעלתי למען מירון, לא פגעתי מעולם באינטרס של מירון ואמשיך לעשות את זה, אני צריך לעבור את מה שאני עובר".

הלפרין ציין כי בצום י"ז בתמוז ביקשתי לא להיחקר "והיחס של החוקרים הוא מצוין, הבעיה שלי זה עם מה שקורה בבית המעצר. היה כאן צו של בית המשפט פעמיים לספק לי אוכל למהדרין, פעם ראשונה לא התייחסו, פעם שניה קיבלתי שלושה ימים אוכל למהדרין ומאז אני בצום חוץ מהחקירות שהחוקרים מועילים בטובם לאפשר לי להכניס אוכל אבל מיום ראשון ועד היום לא אכלתי".

הוא קבל גם על תנאי הדת במעצר: "היתה התייחסות של בית המשפט לעניין צרכי הדת שלי. במקום שאני נמצא אין מנין ואין ספר תורה, אני מבקש לשמוע את קריאת התורה". עורכת הדין טליה גריגיש אמרה לשופטת כי "מדובר באדם מן הישוב, אדם מבוגר נורמטיבי גם חולה מקבל טיפול בכלא, אני מבקשת את הפיקוח השיפוטי של בית המשפט, האחרים משוחררים בתנאים ביום חמישי, הכמות לא משנה, מי שעשה עבירות זיוף שימוש לרעה, קבלת דבר במרמה, 10 עבירות ומי שעשה 28 עבירות זה לא מצדיק לבוא ולשלול חירות, הכמות לא משנה את ההבדל, אבקש לקבוע לו תנאים אחרי מספר ימים שיסיימו לחקור".

השופטת ברכה לכמן מבית משפט השלום בטבריה שוכנעה כי קיימת בתיק החקירה תשתית ראייתית הקושרת את החשוד לביצוע העבירות המיוחסות לו במידה המקימה חשד סביר שהחשוד ביצע את העבירות המיוחסות לו. "שוכנעתי מחומר החקירה שנאסף עד כה כי קיים יסוד סביר לחשש כי שחרור החשוד, בשלב זה, יביא לשיבוש הליכי החקירה", וכן לחשש כי שחרורו יש בו כדי לשבש הליכי חקירה. עוד הוסיפה, "ניכר כי החקירה בתיק זה טרם מוצתה, החשד נגד החשוד התחזק, נדרשות עוד פעולות חקירה רבות נוכח התפתחויות בחקירה".

השופטת החליטה להאריך את מעצרו של הלפרין - אולם יחד עם זאת ציינה כי "איני מוצאת כי דרושים לשם כך מלוא הימים המבוקשים" והאריכה את מעצרו עד ליום שני הבא, בשעה 12:00.

מעצרו של הקבלן מירושלים הוארך אתמול (שני) בהסכמה עד ליום חמישי, אז ישוחרר בתנאים מגבילים הכוללים מעצר בית בירושלים, איסור יצירת קשר עם מי מהמעורבים בפרשה ששמם הוזכר בחקירותיו למשך 3.5 שבועות, איסור כניסה למירון עד לינואר 2019, ערבות עצמית בסך 20,000 ש"ח, ערבות צד ג' 10,000 ש"ח וכן הפקדה של 20,000 ש"ח. כמו כן נאסר עליו לצאת מישראל למשך 180 יום. מי שמייצג אותו הוא עו"ד קוקוש ובדיון האחרון החלו לייצגו גם עו"ד עמית חדד ועו"ד נועה מילשטיין ממשרדו של עו"ד יעקב וינרוט, כך נודע ל'בחדרי חרדים'.

עוד נודע ל'בחדרי חרדים' כי מעצרו של עורך הדין, המיוצג באמצעות עו"ד דודו בר אשר, הוארך אתמול (שני) בהסכמה גם כן עד ליום חמישי, אז ישוחרר למעצר בית למשך שבוע, איסור יצירת קשר עם המעורבים, איסור כניבה למירון למשך שלושה חודשים, ערבות עצמית, צד ג' והפקדה של 10,000 ש"ח, ויהיה עליו לדווח למשטרה על כל יציאה שלו מהארץ חמישה ימים מראש.

יתר החשודים, בנו של היו"ר וכן תושב בני ברק בן 65, שוחררו בתנאים מגבילים והחקירה נמשכת.

פרשת השחיתות במירון מרדכי הלפרין מנהל מקרקעי ישראל רכישת קרקעות

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 8 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד