י"א ניסן התשפ"ד
19.04.2024
מהוותיקן לעוטף עזה

חבר ילדות של האפיפיור בחזית טרור העפיפונים

יו"ר 'המחנה הציוני', אבי גבאי, ערך ביקור בוותיקן ונפגש עם האפיפיור, פרנציסקוס הראשון, שהפתיע בסיפור על חברו מילדות המתגורר באחד מיישובי עוטף עזה – על רקע טרור העפיפונים והבלונים, המכה באזור לאחרונה ללא הפסקה

טרור העפיפונים, אילוסטרציה
טרור העפיפונים, אילוסטרציה צילום: עבד רחים חטיב, פלאש 90

יושב ראש 'העבודה' ו'המחנה הציוני', אבי גבאי, המתמודד עם סקרים בלתי מחמיאים בישראל, ערך הבוקר (שלישי) ביקור בוותיקן שברומא, שם נפגש עם האפיפיור, פרנציסקוס הראשון.

גבאי הגיע לפגישה, שהתקיימה בשעה 12:00 על פי שעון ישראל, בליוויו הנריקה צימרמן, מצטרף חדש למפלגת 'העבודה' וידיד קרוב של פרנציסקוס.

האפיפיור שוחח עם גבאי וצימרמן על המצב במזרח התיכון, כשגבאי מכריז כי: "זה הזמן למנהיגים אמיצים שמוכנים לקבל החלטות ולא להתיישר עם הקיצוניים אצלם".

יו"ר המחנ"צ סיפר לאפיפיור גם על המצב הביטחוני בעוטף עזה, כשבשלב זה הפתיע האפיפיור עם סיפור על חבר ילדות שלו המתגורר באחד מיישובי העוטף.

גבאי עם האפיפיור. צילום: יח"צ

כמו כן, מסר גבאי לאפיפיור מכתבים שכתבו משפחות גולדין, שאול ומנגיסטו, שבניהן חטופים בעוטף עזה. המשפחות תיארו במכתביהן את שגרת חייהן הקשה והכואבת, וצירפו בקשות לסייע ולקדם את המאבק לשחרור הבנים.

פרנציסקוס, בתגובה, הבטיח לסייע, ולהעביר את המכתבים לבכירים בקריית הוותיקן להמשך טיפול והפעלת לחץ דיפלומטי - לשם המטרה שהביעו המשפחות במכתביהן.

האפיפיור התייחס גם לביקורת ולקריאות לחרם על ישראל, כשהוא מציין כי יש להבחין בין אלה שמבקרים את העם היהודי ואת מדינת ישראל וקיומה – מה שהגדיר כאנטישמיות שיש להוקיעה - לבין אחרים המותחים ביקורת לגיטימית על מדיניות של ממשלות, כולל הממשלה הישראלית.

אפיפיור עזה טרור העפיפונים הפגנות

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 3 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד