י"ב ניסן התשפ"ד
20.04.2024
לא רק סנקציות ויעדים

פרסום ראשון: הסעיף הבעייתי שהחרדים דורשים להסיר מהחוק

האם ב'ישראל ביתנו' יסכימו לוותר? הסיעות החרדיות ממשיכות לגלות סעיפים בעייתיים בחוק הגיוס, תוך כדי הדיונים בוועדה המיוחדת שהוקמה לשם הכנתו לחקיקה הסופית | אחד מהם, "מלשינון" העלול לפגוע במעמדם של עשרות בחורי ישיבה | כל הפרטים בפרסום ראשון

פרסום ראשון: הסעיף הבעייתי שהחרדים דורשים להסיר מהחוק
בחורי ישיבות צילום: קובי גדעון, לע"מ

גם הבוקר (רביעי) נמשכים הדיונים בוועדה המכינה את חוק הגיוס, שגובש ע"י משרד הביטחון, לקראת ההצבעות בקריאה שניה ושלישית, לאחר שעבר בקריאה ראשונה ברוב של 63 תומכים ביום שני.

עם פתיחת הדיונים מגלים בסיעות החרדיות בעיות נוספות בפרטי החוק המוצע ודרושים לתקן ולהוריד סעיפים מסוימים, מלבד הסעיפים שדוברו עליהם רבות, הלא הוא סעיף 23, הקובע כי החוק יופקע, באם החרדים לא יעמדו ביעדים וגם, העובדה שהיעדים הנמצאים בבסיס החוק אינם נקבעים על ידי הממשלה.

ל'בחדרי חרדים' נודע כי מעבר לשני התיקונים הללו, נחשפו החרדים לבעיה נוספת בחוק המוצע ודורשים להסיר מהחוק את סעיף 49 ו', כתנאי לתמיכה בחוק.

הסעיף מבקש לקבוע כי, "משרד הביטחון וצבא ההגנה לישראל יקימו מאגר מידע לשם פיקוח על קיום הוראות חוק אלה הנוגעות לתלמידי ישיבה, לבוגרי מוסד חינוך חרדי או לישיבות".

ע"פ ההצעה, משרד החינוך ומשרד העבודה והרווחה, יעבירו למשרד הביטחון מדי חודש בחודשו, מידע על בחורי הישיבות.

כלומר, המנגנון יאסוף נתונים על כל הבחורים שקיבלו צו דחיית שירות, ובצבא יוכלו לקבל את הנתונים המלאים בזמן אמת על הבחור, לרבות שם הישיבה שבה הוא לומד. כמו כן, אותו מאגר מידע יעודכן על כל ביקורות שערכה משרד החינוך במוסדות וכן נוכחותם או אי נוכחותם של בחורי הישיבות באותן ביקורת.

בנוסף, הצבא ייחשף לנתונים ממשרד הרווחה בכל חודש, בו יקבלו מידע על הבחורים אשר מדווחים כי תורתם אמנותם ואינם עובדים – בו בעת שבמשרד הרווחה הם רשומים כעובדים או כמקבלי משכורת.

בסיעות החרדיות חוששים מהסעיף שיפעל כ"מלשינון" ויפגע במעמדם של בחורי הישיבות ויגרום לביטול מעמדם התורני של עשרות תלמידים.

עדיין לא ברור האם ב'ישראל ביתנו' יסכימו להסיר את הסעיף המוצע, יחד עם סעיפים נוספים. מה שיותיר את החוק ריק מתוכן.

תורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 3 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד