ט"ו ניסן התשפ"ד
23.04.2024
קרב בסיעות החרדיות

באגו"י יוזמים: ההכרעה על החוק בממשלה הבאה - ב'דגל' מתנגדים

ידם של מי תגבר? נחיה ונראה. הנציגים החסידים עושים הכל כדי למלא את הוראת מועצגה"ת, שהתכנסה לפני כחודש והורתה לפרוש אם החוק יעבור, אולם ב'דגל' וש"ס מסרבים ליוזמתם לדחותו ומאיצים את קידום החוק בוועדת הגיוס, בה חברים הח"כים מקלב מ'דגל' ובן צור מש"ס

ליצמן וגפני בדיון עם דרעי
ליצמן וגפני בדיון עם דרעי צילום: יונתן זינדל, פלאש 90

לאחר שחוק הגיוס עבר בקריאה ראשונה, הקרב החרדי נמשך, והפעם; האם לדחות את ההצבעות הסופיות למושב החורף או לסיימם עכשיו.

בסיעה החסידית פועלים מאז העבירה הכנסת את חוק הגיוס בקריאה ראשונה, לדחיית החוק ולהכרעה סופית במועד אחר, זאת לאחר שהמועצת הורתה לנציגי אגודת ישראל, לפרוש מהקואליציה באם חוק הגיוס יעבור.

בסיעת אגודת ישראל פועלים לדחות את הכרעת בג"ץ בחצי שנה, ולהצביע על חוק הגיוס רק בממשלה הבאה, זאת כדי להכניס בהסכם הקואליציוני את נוסח החוק המקובל עליהם.

באגדות ישראל סבורים כי לא ניתן להגיע להסכמות בחוק המוצע כעת תוך זמן קצר של פחות משבועיים, מה שאומר שההכרעה תהיה בין כה במושב החורף, לכן הם דורשים להגיע כשידם על העליונה ולהכניס את החוק המועדף עליהם בהסכם הקואליציוני של הממשלה הבאה.

ל'בחדרי חרדים' נודע, כי מנגד, בסיעות 'דגל התורה' וש"ס מתנגדים נחרצות למהלך ופועלים לסיים את חוק הגיוס, ולהעבירו סופית עד למועד שקבע בג"ץ. ב'דגל' חוששים משיח על חוק הגיוס סביב מערכת הבחירות וטוענים כי אותן הסכמות שניתן יהיה להשיג אז, ניתן להשיגן גם היום.

גם בסביבתו של ראש הממשלה מבקשים לסיים כמה שיותר מהר את החוק, כדי שהדבר לא יעורר שיח שלילי בה בעת שמתקרבים למועד הבחירות.

לצורך כך, מתכנסת היום (חמישי) וועדת הגיוס לאורך כל היום, וכן בשבוע הבא בכל יום בשעות הבוקר, כדי להגיע לסיכומים עד לסוף השבוע הקרוב ולהצביע על החוק בוועדה במהלך השבוע שלאחריו.

חבר הוועדה, חבר הכנסת דוד ביטן מ'הליכוד' אומר בשיחה עם 'בחדרי חרדים', כי הוא "לא חושב שאפשרי להצביע על החוק עד לסוף המושב - בעוד פחות משבועיים" אולם לדבריו, "מכיוון שמדובר בחוק ממשלתי ניתן יהיה לכנס את המליאה גם בפגרה כדי לאשר את החוק".

חוק הגיוס אגודת ישראל דגל התורה ש"ס דוד ביטן

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד