י"ט אדר ב' התשפ"ד
29.03.2024
סדקים ראשונים?

בבית היהודי מאיימים להתנגד לחוק הגיוס

ח"כ בצלאל סמוטריץ' מ'הבית היהודי' מאיים שלא להצביע בעד חוק הגיוס החדש, ואף להתנגד לו, אם לא ישונו מספר סעיפים להם הוא מתנגד

  • כ"ב תמוז התשע"ח
בבית היהודי מאיימים להתנגד לחוק הגיוס
פלאש 90

מרתון דיוני וועדת הגיוס נמשך, ואתו מגיעים היום גם איומים ראשונים ממפלגה לא חרדית בקואליציה נגד חוק הגיוס המוצע.

במהלך הדיון היום הוקראו סעיפי החוק המלאים, לקראת המשך הדיונים בשבוע הבא, תוך חתירה להצבעות על החוק עוד במושב הקיץ הנוכחי.

במהלך הדיון היום ביקש נציג הבית היהודי בוועדה, חה"כ בצלאל סמוטריץ, להסיר שני סעיפים בחוק. הראשון הוא סעיף הקובע כי לא יפגע מעמדם של בחורי הישיבות המשרתים בצה"ל בעקבות גיוס החרדים.

סעיף נוסף מתייחס למאגר המידע שיוקם ויעביר נתונים ממשרדי החינוך, הכלכלה והרווחה. כפי שנחשף ב'בחדרי חרדים', הסיעות החרדיות יבקשו גם כן להסיר את הסעיף. "אם הסעיף הזה יישאר בחוק, אצביע נגד החוק", אמר סמוטריץ'.

יו"ר הקואליציה מנגד ביקש מסמוטריץ' לחזור בו מדבריו ואמר: "מה אתה מאיים עלינו? אתה רוצה שנחליף אותך בוועדה?".

גם נציגי משרדי החינוך והרווחה הודיעו כי הם מתנגדים לסעיף הדורש להקים מאגר מידע, כשהחשש הוא שייווצר מנגנון של "מלשינון" שעלול לפגוע במעמד בחורי הישיבות.

בנוסף, לראשונה לאחר יומיים של דיונים אינטנסיביים, החלו היום (חמישי) בועדה לדון בנושא יעדי הגיוס, הנחשב ל"תפוח האדמה הלוהט" של החוק המוצע - מה שמוביל לסנקציות הכלכליות והפליליות.

חבר הוועדה מטעם סיעת 'יהדות התורה', חה"כ אורי מקלב, הודיע כי החרדים מתנגדים לסעיף הסנקציות הכלכליות בחוק. לדבריו, "זה פוגעני לא מדתי, הסכומים הזויים".

חוק הגיוס בצלאל סמוטריץ

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד