ח' ניסן התשפ"ד
16.04.2024
העולם עוקב בדאגה

טרגדיה בתאילנד: אחד ממחלצי הנערים שנלכדו - מת מחוסר חמצן

אחד הצוללנים, שהשתתף במבצע חילוץ 12 הנערים שנלכדו במערה בתאילנד,  מת מחוסר חמצן. לפי הדיווח, הצוללן, לוחם לשעבר ביחידת אריות הים מת מחוסר חמצן לאחר שניסה להגיע אל הנערים. דאגה: לפי התחזית גשמי מונסון עומדים להציף את האזור ולסכן את חיי הנערים

המחלצים בזירה
המחלצים בזירה צילום: רויטרס

עצוב: אחד מהמחלצים שהשתתף בחילוץ 12 הילדים, שנלכדו במערה בתאילנד,  מת מחוסר חמצן. המחלץ, לוחם לשעבר ביחידת אריות הים, איבד את הכרתו כשצלל במקום והכוחות נערכים לחילוץ גופתו, כך מסרו השלטונות במדינה.

לפי הדיווח, כוחות החילוץ החלו להזרים חמצן למערה בה שוהים הילדים בשבועיים האחרונים, בעוד גשמים מתקרבים לאזור, ועולה חשש שמפלס המים יעלה ויסכן את חייהם של הלכודים.

כוחות החילוץ התאילנדים הביאו אספקת מזון ושתייה לשבועיים, יחד עם שמיכות אלומיניום וסיוע נוסף. 30 צוללנים צבאיים הגיעו לאזור והם משתתפים במבצע החילוץ  יחד עם עוד 80 צוללנים שכבר נמצאים במקום.

המחלצים מנסים לחלץ את 12 הנערים שלכודים במתחם מערות מוצף במחוז צ'יאנג ראי שבצפון המדינה. החשש הוא שגשמי מונסון עזים שצפויים לרדת באזור בימים הקרובים יעלו את מפלס המים ויציפו את המקום בה נמצאת הקבוצה.

הנערים אותרו ביום שני האחרון על ידי צוללנים, על סלע במרחק של כ-4.5 ק"מ מפתח הכניסה למערה במתחם ת'אם לואנג, והצוותים מנסים להתקין כבלים דרך המערה כדי שהם יוכלו לשוחח עם בני משפחותיהם הממתינים להם בחוץ.

צוללני הצי גם החלו בלימוד הנערים ביסודות הצלילה כשהם נערכים לאפשרות שיידרשו להדריך אותם החוצה.

החילוץ עשוי להימשך כמה חודשים מאחר שעליהם ללמוד לצלול אם מפלס המים לא ירד. "אנחנו במרוץ נגד הגשם", אמר מושל המחוז. "אנחנו מחשבים כמה זמן יש לנו אם יהיה גשום, כמה שעות או ימים".

תאילנד חילוץ ילד

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד