י"ח אדר ב' התשפ"ד
28.03.2024
יכול בהחלט לחייך

המיליארדר היהודי במקום ה-3 בין עשירי תבל

מארק צוקרברג מטפס מעלה ברשימת עשירי העולם וכעת ממוקם במקום השלישי המכובד, לאחר שלפני ארבעה חודשים, הוא דורג במקום החמישי ברשימה, מאז הגדיל את הונו בכ-4 מיליארד דולר

המיליארדר היהודי במקום ה-3 בין עשירי תבל
פייסבוק

אחרי השפל מגיע הגאות, מארק צוקרברג מי שייסד את הרשת החברתית פייסבוק, עקף לאחרונה את וורן באפט המיליארדר האגדי, והפך לאיש השלישי העשיר בעולם.

סוכנות הידיעות 'בלומברג', מדרגת את צוקרברג כאדם השלישי העשיר בעולם, מה שמוכיח שטכנולוגיה מביאה לפסגת העושר העולמית.

הדירוג לפי בלומברג, במקום הראשון הוא ג'ף בזוס, מנכ"ל אמזון, עם הון מוערך של 139.6 מיליארד דולר, ובמקום השני, ביל גייטס, ממייסדי מיקרוסופט עם 92.3 מיליארד דולר, מקום שלישי הוא מארק צוקרברג, היהודי בן ה-34 עם 81.6 מיליארד דולר, כשאחריו ברשימה הוא וורן באפט, יו"ר ומנכ"ל ברקשייר הת'אוויי, עם 81.1 מיליארד דולר.

הדירוג השתנה ביום שישי האחרון, כשצוקרברג עוקף את באפט, לאחר שמניית פייסבוק עלתה בסוף השבוע ב-2.4%. אתר דה מרקר מדווח, כי בסוף חודש מרץ ירדה מניית פייסבוק לשפל של 152.22 דולר למניה. ובסוף השבוע המניה הגיעה לשיא של 203.23 דולר, מה שהביא את צוקרברג לעקוף את באפט המבוגר ממנו ב-53 שנים.

לפני כארבעה חודשים, במרץ 2018 העריך עיתון 'פורבס', את הונו האישי של צוקרברג, בסכום של 77.2 מיליארד דולר, והציב אותו במקום החמישי ברשימת עשירי העולם, כאמור בדירוג הנוכחי הוא זינק למקום השלישי.

עליית מניית פייסבוק, מגיעה אחרי השפל הגדול של צוקרברג, שבו הוא הואשם על ידי תומכי קלינטון, באי מניעת ניצול הרשת החברתית להתערבות בבחירות בארה"ב ב-2016, צוקרברג העיד בפני הסנאט האמריקאי לפני כחודשיים במשך שעות, שם הסביר כי פייסבוק לא היתה שותפה להפצת חדשות מזויפות, אלא גורמים אלמונים הפיצו חומר נגד קלינטון, האלמונים חשודים כפעילים רוסיים, ובארה"ב מתנהלת חקירה בנושא למעלה משנה, שעד היום לא הצליחה להוכיח כי הנשיא טראמפ היה מעורב באיזו שהוא צורה.

מארק צוקרברג פייסבוק וורן באפט סוכנות בלומברג עשירי העולם פורבס ביל גייטס מיליארדר יהודי

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 4 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד