י"ב ניסן התשפ"ד
20.04.2024
אחרי שבועיים

תאילנד הודיעה: "החל המבצע להצלת הילדים"

קרוב לשבועיים לאחר שתריסר ילדים תאילנדים נלכדו במערה שהוצפה מים, הם יחולצו בימים הקרובים מחשש שגשמים שיבואו, יציפו את המערה שוב - מה שיקשה על פעולות החילוץ ויסכן אותם עוד יותר

תאילנד הודיעה: "החל המבצע להצלת הילדים"
חיפושים בתאילנד צילום: רויטרס

ילדי קבוצת כדורגל בתיאלנד שנלכדו קרוב לשבועיים במערה בצפון תאילנד, יחולצו בימים הקרובים, המבצע לחילוצם החל, כך מדווחים כלי תקשורת בעולם.

הרשויות סגרו את סביבת המנהרה לתקשורת, כדי שיוכלו לעבוד בשקט, בלי ספקולציות של כלי התקשורת. כך הודיעו השלטונות בתיאלנד.

המחלצים מנסים לחלץ את 12 הנערים, הלכודים יחד עם המאמן שלהם, במתחם מערות מוצף במחוז צ'יאנג ראי שבצפון המדינה. החשש הוא שגשמי מונסון עזים שצפויים לרדת באזור בימים הקרובים, יעלו את מפלס המים ויציפו את המקום בה נמצאת הקבוצה.

הנערים אותרו ביום שני האחרון על ידי צוללנים, על סלע במרחק של כ-4.5 ק"מ מפתח הכניסה למערה במתחם ת'אם לואנג, והצוותים התקינו כבלים דרך המערה כדי שהם יוכלו לשוחח עם בני משפחותיהם הממתינים להם בחוץ.

בסוף השבוע, אחד המחלצים מת מחוסר חמצן. המחלץ, לוחם לשעבר ביחידת אריות הים, איבד את הכרתו כשצלל במקום, כך מסרו השלטונות במדינה.

במשך שבועיים שאבו אנשי החילוץ כמויות אדירות של מים מהמערה, אך החשש הוא שגשם שעלול לרדת, יציף את המנהרה שוב.

לפני מספר ימים חשבו הרשויות ללמד את הקבוצה לצלול במעברים הצרים במערה שהוצפה, המחלצים קדחו מעל מאה חורים בהר כדי למצוא דרך נוספת להגיע לפתח המערה, בנוסף הם ניסו לקדוח מעל המקום בו הנערים נמצאים, אך ויתרו, כי הם יאלצו לקדוח לעומק של 600 מטרים, וזה ייקח הרבה מאד זמן, בסופו של דבר מאחר והנערים לא יודעים לשחות, הוחלט לשלוח את הצוללנים להוציא את הילדים.

הצוללנים נאבקים כדי להגיע אל הצעירים דרך תעלות צרות שמוצפות מים ומלאות בוץ, הם צריכים לעבור למעלה מארבעה קילומטרים של צלילה כדי להגיע אל הנערים הלכודים.

תאילנד חיפושים

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד