י"א ניסן התשפ"ד
19.04.2024
"הרבה ילדים נשארו בלי מקום"

מכה: החיידר של החסידים המודרנים נסגר

החיידר של ה'מודרנים' בבני ברק סוגר את שעריו בעקבות חוסר בתקציב • "יש הרבה הורים שלא הצליחו למצוא מקום לבנם בשנה הבאה. זה כואב ומצער", אומרים שם

ילדים חסידים. צילום אילוסטרציה: פלאש 90
ילדים חסידים. צילום אילוסטרציה: פלאש 90

תלמוד התורה הכלל-חסידי בבני ברק המיועד לחסידים עובדים, סוגר את שעריו לקראת שנת הלימודים הבאה. זאת, עקב מצוקה כלכלית קשה, כאשר כל הניסיונות לעניין משקיעים חדשים עלו בתוהו.  

אפי פלדמן, יו"ר 'איחוד הצלה' בני ברק ומי שלקח על עצמו להשקיע בתלמוד תורה, אומר כעת בשיחה ל'בחדרי חרדים': "מדובר בעלויות מטורפות, ולא הצלחנו לשרוד מבחינה כלכלית. הבעיה הגדולה היא, שאנשים לא תורמים כל כך לחיידרים - מה שגרם לסגירת הברז. השקענו מאות אלפי שקלים. נכון שהיה רישום טוב גם לשנה הבאה, אך נשארנו ללא יכולת". 

מה יעשו ההורים? 

"יש הרבה הורים שלא הצליחו למצוא מקום לבנם בשנה הבאה. זה כואב ומצער, אבל לא היה אפשר להמשיך לשרוד", מסכם פלדמן.

הקמתו של הת"ת החדש, שבו לומדים בשפה העברית, אך גם את שפת האידיש, נחשפה לראשונה ב'בחדרי חרדים' בשלהי חודש טבת תשע"ו. לדברי המייסדים אז, היה ביקוש גבוה לחיידר, וההרשמה היתה גדולה. 

תקנותיו של תלמוד התורה, שהוקם בברכתו ובנשיאותו של הרבי מביטשקוב, קבעו בין השאר כי: "התלמוד תורה מיועד לציבור הכלל חסידי המעוניין שילדיו יתחנכו בדרך התורה והחסידות תוך קבלת כלים להגשמה מקסימאלית להמשך החיים בדרך ישראל סבא ובדרכי החסידות. מטרת התלמוד תורה היא לחנך ולהשריש בליבות התלמידים יראת שמים וחסידות וחשק ללימוד התורה ולשמירת המצוות מתוך נעימות ושמחה. התלמוד תורה מיועד לציבור המשתייך לכל אחת מחצרות הקודש החסידיות אשר בראשם עומד אדמו"ר והאב הולך בלבוש חסידי בשבת תוך שמירה על כל הכללים הנוקשים". 

חסידים מודרנים ביטשקוב אפי פלדמן סגירה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד