י' ניסן התשפ"ד
18.04.2024
החשדות לשחיתות במירון

האם ההקלטה שנחשפה תפיל את הלפרין?

בפעם הרביעית, הוארך מעצרו של מרדכי הלפרין, יו"ר ועד הישוב מירון, החשוד בעבירות רבות הקשורות למכירת קרקעות ביישוב | במהלך הדיון התברר כי במשך כשנה, המשטרה האזינה לטלפונים של החשודים והמעורבים בפרשה

האם ההקלטה שנחשפה תפיל את הלפרין?
החוקרים עורכים חיפוש בביתו של חשוד צילום: דוברות המשטרה

בפעם הרביעית, הוארך מעצרו של מרדכי הלפרין, יו"ר ועד הישוב מירון, החשוד בעבירות רבות הקשורות למכירת קרקעות במירון.

חוקרי ימ"ר מחוז צפון ביקשו היום (שני), להאריך בפעם הרביעית את מעצרו של החשוד המרכזי בפרשה, מרדכי הלפרין בן ה-65, בעשרה ימים נוספים. זאת מחשש לשיבוש הליכי חקירה - פעולות חקירה שניתן לבצען רק כאשר החשוד במעצר וקיים חשש שיעזוב את הארץ.

מדובר בחשוד האחרון בפרשה שנמצא מאחורי סורג ובריח מזה 16 ימים. במהלך הדיון התברר כי במשך כשנה, המשטרה האזינה לטלפונים של החשודים והמעורבים בפרשה, "מדובר בהיקף רב של האזנות" אמר בדיון היום החוקר אורי סטטניקוב. ל'בחדרי חרדים' נודע, כי בימים האחרונים, אף הטיחו החוקרים בהלפרין את החשדות שעלו מאחת ההקלטות, שם נשמע ד. ג. אומר לשמאי מקרקעין כי נתן להלפרין 100,000 ש"ח. 

עו"ד טליה גרידיש, שמייצגת את הלפרין, שאלה את החוקר למה עד כה לא בוצע שום עימות בין מרשה לבין מי שטוען משהו לגביו, אך במשטרה השיבו כי החקירה שלהם בנויה בצורה מסוימת, "לא מכתיבים לנו את החקירה" השיב והוסיף כי אתמול (ראשון) התגלה להם חשד לסחיטה ואיומים מהחודשים האחרונים.

החשוד בעצמו, הלפרין, ביקש מהשופט לראות רופא, מאחר והוא נמצא בתא המעצר עם עצורים רבים שמעשנים והדבר פוגע בבריאותו. 

למרות שחלפה שנה של חקירה סמוייה ולמעלה משבועיים בהם הלפרין עצור, השופט יריב נבון ציין כי החקירה בראשיתה, ועדיין נדרש זמן לביצוע פעולות חקירה שהוצגו לו. "הדו"ח הסודי העדכני מפרט שורה ארוכה של פעולות חקירה אשר חלק מהן עדיין ניתנות לשיבוש ע"י החשוד או מקורביו". יחד עם זאת, מאחר ומדובר בהארכת מעצר רביעית, ובהסכמת הצדדים, "אין מנוס מהארכת מעצר נוספת אם כי לא למלוא התקופה המבוקשת" והאריך את מעצרו עד ליום חמישי.

עו"ד גרידיש אמרה ל'בחדרי כי השופט רמז לחוקרים כי מדובר בהארכת מעצר אחרונה, וכי לא יהיה ניתן לכאורה להאריך את מעצרו של הלפרין שוב, בהסתמך על חומר החקירה שהוצג עד עתה לבית המשפט.

לפני כשבועיים, לאחר חקירה סמויה וממושכת, פשטו כ-120 שוטרים בכוחות מתוגברים ועצרו 23 חשודים תושבי מירון, ירושלים ובני ברק, בחשד לכך שבכיר במירון קיבל טובות הנאה בתמורה לקידום אינטרסים ועוד. זאת בחשד לעבירות של שוחד, גניבה בידי עובד ציבור, סחיטה באיומים, הפרת אמונים, עבירות לפי חוק איסור הלבנת הון, עבירות תכנון ובניה ועבירות על פקודות מס הכנסה בין העצורים גם בכיר באגודה חקלאית. כאמור, מרבית החשודים שוחררו למעט שלושה.

מרדכי הלפרין, יו"ר ועד כפר מירון אמר לשופטת בדיון הקודם "אני נחקר על 10 שנים אחורה כל מיני דברים, שיתפתי פעולה עד הסוף, בלי להיכנס לפרטים התברר שכל העניינים שעד היום נחקרתי הם סך הכל תעודת כבוד לכל מעשיי, עברתי סיפור כזה לפני 15 שנה". עוד אמר "אני יו"ר אגודת מירון, פעלתי למען מירון, לא פגעתי מעולם באינטרס של מירון ואמשיך לעשות את זה, אני צריך לעבור את מה שאני עובר".

שאר החשודים שמעצרם הוארך, שוחררו זה כבר בתנאים מגבילים, הכוללים ערבויות והפקדות כספיות, איסור יצירת קשר עם המעורבים, איסור כניסה למירון וחלקם אף נשלחו למעצר בית. 

פרשת השחיתות במירון מרדכי הלפרין עסקאות נדל"ן מכירת קרקעות משטרת ישראל

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 6 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד