י"ח אדר ב' התשפ"ד
28.03.2024
תפנית מפתיעה

האם החברה זרקה את האשמה על החרדים כדי לנקות את עצמה

גירסה שונה של נוסע באותה טיסה לפני כשבועיים, שעוכבה כביכול על ידי "חרדים שסירבו לשבת על יד אישה", נחשפת. לפי גירסתו שאושרה גם ע"י החברה עצמה, סיבת העיכוב, לא היתה בגלל הנוסעים החרדים • אז מדוע 'אל על' חידדה נהלים ואיימה להוריד נוסעים מכאן ואילך?

האם החברה זרקה את האשמה על החרדים כדי לנקות את עצמה
מטוס אל על צילום: משה שי, פלאש 90

לפני כשבועיים, סערו הרוחות בעקבות פוסט שפורסם ברשת הפייסבוק, אשר תלה את עיכוב טיסת אל על מניו יורק לישראל, בחרדים שסירבו להתיישב ליד נשים. חברת 'אל על' נלחצה והוציאה הודעה, בה היא מתנצלת בפני הנוסעים שנפגעו וחידדה כי כל אפליית נוסעים אסורה בהחלט.

בהמשך הסערה התעצמה, כאשר בפוסט שפרסם מנכ"ל חברת 'נייס' ברק עילם, הוא הצהיר כי "אנו בחברת נייס לא ננהל עסקים עם חברות שמפלות על רקע גזע מין ודת, נייס לא תטוס עם חברת 'אל על', כל עוד הנהלים והפעולות המפלות נגד נשים לא ישונו". 

מנכ"ל 'אל על' גונן אוסישקין שנלחץ מהפרסום, יצא מיד באמירה חד משמעית, הוא מבטיח לנוסעים, כי חידד את נהלי החברה וכי נוסע שלא יסכים לשבת ליד אישה, יורד מהטיסה.

הבוקר (שני), חלה תפנית מפתיעה בסיפור, כשהעיתונאית החרדית סיוון רהב מאיר פרסמה בעמוד הפייסבוק שלה, פוסט בו היא טוענת כי העובדות שונות לחלוטין.

בפוסט שפורסם, מתארת רהב מאיר, כי קיבלה מייל באדם העונה לשם כתריאל שם טוב, נוסע נוסף שהיה על הטיסה, ובו תיאור האירועים כפי שהיו באמת: "שלום סיון, הייתי על הטיסה המדוברת מניו יורק", כותב שם טוב, "הטיסה ש'חרדים עיכבו במשך שעה ורבע' לפי הכותרות. אשתי ואני חגגנו 25 שנות נישואים, וב-18:00 בערב היינו צריכים להמריא חזרה. פשוט לא האמנתי כשקראתי את כל הכתבות. היינו אמורים להמריא ב-18:00, אבל הודיעו לנו עוד לפני העלייה למטוס שיש עיכוב עד 18:45. זה גם היה כתוב על המסך בטרמינל, בלי קשר לאף נוסע, כמובן".

שם טוב המשיך ותיאר כי אכן הייתה תקרית בה חרדים סירבו לשבת ליד נשים, אך היא לקחה לכל היותר חמש דקות ולא הייתה הסיבה העיקרית לעיכוב: "עלינו למטוס וזה לקח זמן, לפחות עד 19:10 לדעתי. להערכתי, כל הסיפור עם החרדים לקח 5 דקות, לא יותר. אני כמובן לא מצדיק את ההתנהגות שלהם ואסור לעכב טיסה אפילו בדקה. כאדם חרדי לא נתקלתי מעולם בהתנהגות כמו שלהם. אבל שמעתי אותך מזדעזעת בתקשורת, ושמעתי עוד רבים עוסקים בכך וכועסים, וכיוון שהייתי שם, אני לא מבין איך הסיפור הזה תפס את כולם. זה הרי נשמע כל כך הזוי, איך לא בודקים? וזה גורם לישראל לנזק בינלאומי, לשם הטוב שלנו בכל עולם, אז מה קורה פה? התלבטתי כמה ימים אם לפנות אלייך, אבל חשוב לי שיידעו את האמת. יש לי עוד עדים רבים לסיפור הזה שהיו במטוס, אם צריך".

רהב מאיר פנתה בעצמה לחברת 'אל על' ולהפתעתה גילתה כי חברת 'אל על' מודה, שהאירוע ממש לא קרה כפי שתואר בתקשורת: "אכן, הפרטים שפורסמו בנושא לא היו מדויקים, בלשון המעטה. בפועל האיחור לא היה קשור כלל לאירוע שפורסם. ההסעה של המטוס אל עבר מסלול ההמראה בשדה התעופה ניו יורק בשעות הערב נמשכה כשעה ללא קשר למקרה. הטיפול בשני הנוסעים שסירבו לשבת במקומם התרחש אחרי שהמטוס כבר התנתק מהשער, והוא נמשך דקות ספורות בלבד. נמשיך לעשות הכל כדי להסיע את נוסעינו בנוחות, בבטחה ובהתאם ללוחות הזמנים".

בתגובה הראשונית של חברת 'אל על' אין אישור לפרטי הסיפור, אלא רק הבהרות על חידוד נהלים ומדיניות, אין לדעת, האם חברת 'אל על' בחרה לרכב על הגל ולהתעלם מהעובדות כדי להתחמק מהסבר על האיחור המקורי, כשהיא נסמכת על פוסט שכתב אדם בפייסבוק שמי יודע אם בכלל היה על אותה טיסה והאם מניעיו בכלל אינם כשרים.

הדרת נשים אל על עיכוב טיסה סיון רהב מאיר פייסבוק גונן אוסישקין

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 2 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד