י"ח אדר ב' התשפ"ד
28.03.2024
השופט דחה את עמדת החוקרים

חודשיים אחרי המעצר: מונטג חוזר לעירייה

כחודשיים לאחר שבוצעו מעצרים בבית שמש בחשד לשחיתות ציבורית, קבע היום ביהמ"ש כי יו"ר וועדת תכנון ובנייה בבית שמש, משה מונטג, יוכל לחזור חלקית לתפקידו.  במשטרה נחקרו מעל 120 מעורבים בפרשה

חודשיים אחרי המעצר: מונטג חוזר לעירייה
המצלם

כחודשיים לאחר שבוצעו מעצרים בבית שמש בחשד לשחיתות ציבורית, השופט דחה את עמדת חוקרי היחידה הארצית למאבק בפשיעה הכלכלית (יאל"כ), כך שיו"ר וועדת תכנון ובנייה בבית שמש, משה מונטג, יוכל לחזור חלקית לתפקידו.

בבית משפט השלום בראשון נערך היום דיון בו ביקשו חוקרי היחידה הארצית למאבק בפשיעה הכלכלית (יאל"כ) להאריך את התנאים מגבילים שנקבעו לפני כחודשיים עם שחרורו של מונטג ממעצר. ל'בחדרי חרדים' נודע כי במשטרה נחקרו מעל 120 מעורבים.

עו"ד עמית חדד שמייצג את מונטג, ביקש להבין על מה ולמה צריך להאריך את התנאים המגבילים. מאז שוחרר מונטג, הוא כלל לא נחקר. "אנחנו בתקופת בחירות ואני לא מדבר על זה שאין למרשי עבודה ואין הצדקה שהוא לא יחזור לעבודה הפרטית שלו" אמר, והוסיף כי על מנת לארגן את הבחירות, מונטג צריך לדבר עם גורמים פוליטיים.

הוא אף התייחס לפגיעה בדמוקרטיה: "5,000 איש שבחרו באיש הזה, אין להם קול בעירייה. אם היום הוא לא יעשה, מבחינה פוליטית אז הוא לא יהיה". חדד ביקש שמונטג יוכל לדבר עם ראש העיר משה אבוטבול שלא נחקר בפרשה, שיחזור לעבודה עצמה, לוועדות תכנון ובניה ולגמ"ח המרכזי.

החוקר רביב מרגלית לא הסכים לבטל את הרחקת מונטג מהעירייה, "נתנגד לחזרתו של החשוד למוסדות העירייה". לשאלת השופט גיא אבנון האם ישנו חשש לשיבוש חקירה ובמידה ומונטג יחזור לתפקידו, השיב "אין לי אינדיקציה קונקרטית שהחשוד הולך לשבש את החקירה אבל קיים אינהרנטי בגלל מורכבות החקירה וריבוי המעורבים".

עו"ד חדד הציע שמונטג יחזור לעירייה תוך הגבלה על עיסוקו, כך שיוכל להשתתף במליאת העירייה שאינן קשורות לתכנון ובניה, שם גם יושב היועמ"ש מיקי גסטוירד. "הישיבות מוקלטות ומצולמות" הבהיר. החוקר הבהיר שוב "נתנגד שידבר עם גורמים בעירייה ועם חברי מועצה", אך אמר שישקלו לתת למונטג רשימה של אנשים שאסור לו לדבר איתם.

לגבי הגמ"ח המרכזי, שמונטג עומד בראשו, אמר עו"ד עמית חדד כי ישנם דיונים לגבי חוק הגמ"חים ושם יושבים נציגים ממשרד המשפטים, רשות להלבנת הון וגורמים שקשורים לבנקים. "הוא מצוות ההיגוי שמשתתף בחקיקה הזו. ביקשנו אישור מהמשטרה שיוכל לשבת בחלק מהוועדות האלו, והמשטרה לא הסכימה". עו"ד חדד הדגיש כי מדובר בעניינים שהם מעל העשייה היומיומית של הגמ"ח. גם בנושא זה החוקר אישר  שאין לו אינדיקציה קונקרטית שהחשוד הולך לשבש הליכי משפט.

"מצאתי כי אין עוד הצדקה להרחיק את המשיב הרחקה מוחלטת מעיריית בית שמש ומשרדיה, ראוי ונכון לאפשר מגבלה ספציפית על עבודתו של החשוד בעירייה" אמר השופט גיא אבנון שמתחילת הדרך לא ממש קיבל את עמדת המשטרה. השופט אף התייחס לחשד האינהרנטי של המשטרה לשיבוש ואמר "אילו רצה החשוד לשבש את הליכי החקירה, הרי שנוכחותו הפיזית בעירייה לא היתה אמורה למנוע ממנו בכל מחיר אפשרות שיבוש".

השופט אבנון ציין כי המסמכים הרלבנטיים כבר נתפסו לכאורה ומוחזקים בכספת בית המשפט ובמשטרה, חלק ניכר מהחשודים הפוטנציאליים כבר נחקרו. על מנת לאיין את החשש משיבוש מול גורמים כפופים באגף ההנדסה, אמר השופט כי ניתן להפחיתו משמעיתות עם מגבלה לאגף ההכנסה, וכן מגבלה דומה על עבודתו של מונטג בוועדת המשנה לתכנון ובניה.

באשר לגמ"ח המרכזי, השופט דחה את בקשה לחזרתו המלאה, אך קיבל את בקשת עורכי הדין ואפשר למונטג להשתתף בדיונים בענין הגמ"ח במסגרת ועדת הכספים של הכנסת וברשות לאיסור הלבנת הון במשרד המשפטים. "לא ניתן להתעלם מחלוף הזמן, מהפגיעה בעיסוקו של החשוד, כמו גם מכך שמדובר בנבחר ציבור" הדגיש השופט.

בסופו של דיון, בוטלה הרחקתו מהעירייה; הותר לו להשתתף בישיבות מליאה, מלבד באלה העוסקות בענייני אגף ההנדסה והוועדה לתכנון ובניה; הותר לו לחזור לתפקידו כממונה כח אדם, מלבד אגף ההנדסה וועדת התכנון המקומית. שאר התנאים המגבילים, נותרו על כנם למשך 60 חודשיים נוספים.

משה מונטג בית שמש פרשת השחיתות בבית שמש משטרת ישראל

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד