י"ז ניסן התשפ"ד
25.04.2024
אנחת רווחה בעולם התורה

פרסום ראשון: האוצר שחרר תקציב הישיבות

'בחדרי חרדים' מפרסם לראשונה כי משרד האוצר הסכים לשחרר את תקציב הישיבות, לאחר שבמשך חמשה ימים סירב לעשות זאת. כל הפרטים על ההעברה שגורמת לאנחת רווחה בעולם התורה

פרסום ראשון: האוצר שחרר תקציב הישיבות
תלמידי ישיבה צילום: נתי שוחט, פלאש 90

חשיפת בחדרי חרדים: בעקבות לחצים של יו"ר ועדת הכספים, ח"כ משה גפני וסגן שר החינוך, מאיר פרוש, אישר היום (שני) משרד האוצר את העברת התקציב לעולם הישיבות דרך וועדת הכספים. זאת, כזכור, לאחר שעיכב עד כה את העברת התקציבים.

ל'בחדרי חרדים' נודע כי עמוס צייאדה, מנהל האגף לתרבות תורנית במשרד החינוך, הודיע בשעות האחרונות למנהלי המוסדות כי התקציב יכנס באיחור של חמישה ימים - לפי ערך נקודה של 460 לתלמיד ישיבה, כפי שהיה בחודש החולף.

עוד נודע ל'בחדרי חרדים', כי בהמשך השבוע צפוי להגיע התקציב לדיון בוועדת הכספים, לאחר ש לא הובא לאישורה מתחילת השנה. בדיון צפויה וועדת הכספים לאשר את תוספת תקציב הישיבות, בסך של 52 מיליון ש"ח - כהמשך לאישור הממשלה בתחילת השנה.

כזכור, 'בחדרי חרדים' חשף כי מאחר והתקציב שהוגדל במהלך 2017 - באישור הממשלה - כדי שתעריפו יעמוד כפי שהיה עד כה ולא יקוצץ - לא הגיע עד כה לאישור וועדת הכספים. מי שהעניק את האישור עד כה היה אגף התקציבים, אלא שהחודש עיכב האגף את ההעברה עד להסדרת התקציב. כאמור, בעקבות הלחצים נכנע אגף התקציבים ואישר את העברה.

בסיעות החרדיות חוששים כי הדבר יחזור על עצמו גם בחודש הבא ולצורך כך יקיים יו"ר ועדת הכספים דיון בהמשך השבוע. בדיון צפויה וועדת הכספים לאשר באופן סופי את העברה, שכאמור כבר אושרה בסוף שנת 2017, במסגרת דרישת המפלגות החרדיות ליישם את ההסכם הקואליציוני במלואו.

מדובר בתוספת תקציבית של 52.5 מיליון שקל לשנה, בכל אחת מהשנים 2017 ו-2018, לתקציב המוסדות התורניים.

ההחלטה מתקנת את סעיף 10 בהחלטת הממשלה מדצמבר 2016, שקבעה שתקציב משרד החינוך לצורך תמיכה במוסדות תורניים יעמוד על 1,171.5 מיליון שקל, בכל אחת מהשנים 2017 ו-2018, ומעדכנת את תקציב התמיכה במוסדות התורניים לכל שנה לסך 1,224 מיליון שקל, זאת לנוכח העלייה במספרי התלמידים בסוף שנת 2016, דבר שהביא להורדת הערך הכספי של נקודה לתמיכת במוסדות.

כאמור, מדובר בהמשך לסיכום עם המפלגות החרדיות שערך הנקודה בתקציב הישיבות - יעמוד על 460 ש"ח, ולאברך כולל סך הכל 828 שקלים לחודש.

תקציב הישיבות עולם הישיבות משרד האוצר

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד