י"ב ניסן התשפ"ד
20.04.2024
הקרב על בני התורה הספרדים

"ראשי הישיבות הספרדים במכתב: "מי שמקפיד על ההוראות לא מסתבך עם הצבא

בהמשך למכתבו של הגר"ב פנחסי שפורסם אמש לראשונה ב'בחדרי', מפרסמים ראשי הישיבות הספרדים מכתב תקיף ומגבים את חברי הכנסת החרדים הצועדים לאורם של הגר"ח קנייבסקי והגרי"ג אדלשטיין

כינוס בני תורה ספרדים. צילום ארכיון: אלי קובין
כינוס בני תורה ספרדים. צילום ארכיון: אלי קובין

המאבק על בני התורה הספרדים: עשרות ראשי ישיבות כתבו מכתב תקיף ביותר תחת הכותרת, "מכתב ראשי הישיבות הספרדיות", בנוגע למחאה שקיימו גדולי התורה הספרדים כנגד חוק הגיוס החדש ובמכתבם הם מחזקים את חברי הכנסת החרדים. 

במכתב שהגיע לידי 'בחדרי חרדים', הם כותבים, "אנחנו החתומים מטה שזכינו לסייעתא דשמיא לבנות ולהוביל את רוב מניין ובניין של עולם התורה יוצאי עדות המזרח, מחזקים בזה את "שלוחי דרבנן" חברי הכנסת של הסיעות החרדיות אשר עומדים בחזית בנושא הסדר הדיחוי של בני הישיבות בצורה מעוררת כבוד ובמסירות, ואינם נרתעים ממחרפיהם".

"ברכותינו שיזכו שלוחי דרבנן וכל המשתדלים והמסייעים לסיים את שליחותם בעניין זה על הצד היותר טוב בסייעתא דשמיא".

בנוסף, כותבים ראשי הישיבות ומתכוונים לכל מיני גורמים הפועלים לטובת בני התורה הספרדים: "ולעת הזאת הננו להזהיר את כל אחד ואחד מבני הישיבות והכוללים לנהוג באחריות, להיענות לזימוני רשויות הצבא להגשת דיחוי ולהגיש את כל הניירת בזמן כנדרש בכדי להסדיר את מעמדו כבן ישיבה. בכל מקרה של בעיה (או של אי הגעת זימון) יש לפנות לקבלת סיוע והדרכה ל"ממונה" שבכל ישיבה האחראי על עניין הגשת הדחיות".

"וברוך השם שזכינו לראות סייעתא דשמיא שכל בחור ואברך המקפיד על ההוראות אין לו שום בעיה או הסתבכות. וכל המקבל עליו עול תורה מעבירים ממנו עול מלכות ועול דרך ארץ".

את מכתבם מסיימים "וזכינו שגדולי ישראל שליט"א מלווים אותנו בכל צעד ושעל לדאוג לכל יחיד ויחיד שיוכל להמשיך לעסוק בתורה".

על המכתב חתומים עשרות ראשי הישיבות הספרדיות בהם: הגאון רבי אברהם סלים ראש ישיבת "מאור התורה", הגאון רבי בצלאל טולידנו ראש ישיבת "זוהר התורה", הגאון רבי שלמה אנגלנדר ראש ישיבת "בית שמעיה", הגאון רבי אליהו רפול ראש ישיבת "כנסת שלום", הגאון רבי צבי פדידה ראש ישיבת "אור גאון", הגאון רבי שלום ביטאן ראש ישיבת "דעת חיים", הגאון רבי משה הלוי ראש ישיבת "תפארת הלוי", הגאון רבי יוחנן טולידנו ראש ישיבת "אוהל התורה" (שארית יוסף), הגאון רבי שמואל טולידנו ראש ישיבת "רינת יעקב", הגאון רבי ברוך צבי לב ראש ישיבת "יסודות התורה", הגאון רבי חנוך כהנים ראש ישיבת "יסודות", הגאון רבי יעקב ויזמן ראש ישיבת "דברי חיים", הגאון רבי יעקב שרבני ראש ישיבת "אוצרות התורה", הגאון רבי עובדיה יוסף ראש ישיבת "אוהל יוסף", הגאון רבי יוסף לסרי ראש ישיבת "אש התלמוד", הגאון רבי יחיאל מיכל טבאל ראש ישיבת "שיח יוסף", הגאון רבי שלמה רביבו ראש ישיבת "תורת דוד", הגאון רבי רדאי יאיר עיני ראש ישיבת 'אמיתה של תורה', הגאון רבי מאיר ועקנין ישיבת 'אורחות מאיר', הגאון רבי ראובן אלקיים ראש ישיבת 'רינת התלמוד', הגאון רבי יחיאל תורגמן ראש ישיבת 'נר ישראל', הגאון רבי אליהו דוד אוחנה ראש ישיבת 'שיח יצחק', הגאון רבי רפאל ברוך טולידנו ראש ישיבת אור 'ברוך', והגאון רבי רחמים יוסף ראש ישיבת 'חזון עובדיה' ועוד.

גם הגאון רבי אליהו אבא שאול ראש ישיבת 'אור לציון' והגאון רבי אליהו סופר ראש ישיבת 'רכסים', אשר שניהם אינם מצביעים בבחירות, כותבים מכתב נחרץ ביותר וכה דבריהם, "מקבלים עלינו את דעת רבותינו עיני העדה גדולי ישראל הנושאים את משא הדור מרן שר התורה הגאון הגדול רבי חיים קניבסקי שליט"א ומרן ראש הישיבה הגאון הגדול רבי ירחמיאל אדלשטיין שליט"א אשר עומדים על משמרת עולם התורה בענייני הסדר הדיחוי של בני הישיבות ועליהם אנו סומכים ואין להרהר אחר הכרעותיהם כלל ועיקר."

את מכתבם הם מסיימים "וברוך השם שזכינו לראות סייעתא דשמיא של כל בחור המקפיד על ההוראות לא היה לו שום בעיה או הסתבכות וגדולי ישראל שליט"א מלווים אותנו בכל צעד ושעל לדאוג לכל יחיד ויחיד שיוכל להמשיך לעסוק בתורה. ובאנו על החתום", אליהו סופר ואליהו אבא שאול.

הגאון רבי אפרים כהן ראש ישיבת 'משכנות התורה' כתב מכתב נפרד, "הנה מאז יסוד ישיבתנו הקדושה בעצת מרן הגרמ"י ליפקוביץ זצוקלה"ה היה המהלך ברור שהישיבה היא חלק בלתי נפרד מעולם התורה בהנהגת מרנן ורבנן ובדורינו זכינו להנהגת מרן הגר"ח שליט"א ומרן הגרי"ג שליט"א הנושאים את משא עולם התורה על שכמם וזאת התורה לא תהא מוחלפת באתי על החתום אפרים כהן ישיבת משכנות התורה".

גם הגאון רבי מנשה תופיק אביעזרי כתב מכתב בו הוא מבהיר כי "ישיבתינו הקדושה נוסדה בהררי קודש במסורת הישיבות הקדושות ורבותינו מעתיקי השמועה ואנו כפופים להם בכל דבר וענין ושלוחי דידהו הם שלוחי דידן. ולכל בני הישיבות בכל אתר ואתר אשר ישקדו ויעמלו באהלה של תורה מובטחנו שלא תישכח השירה הזאת מפי זרעם ויזכו להמשיך באהלה של תורה עד ביאת גואל צדק, תחת הנהגתם של רבותינו גדולי הדור שליט"א", על החתום מנשה תופיק אביעזרי ישיבת באר יצחק טלז סטון.

ספרדים ראשי ישיבות חוק הגיוס החדש דיחוי

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 2 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד