י"ח אדר ב' התשפ"ד
28.03.2024
הגזירה המרחפת

המפקחת הרפורמית: המנהל החרדי תוקף לחינם

המפקחת הראשית על מוסדות החינוך בבריטניה סופגת מתקפות קשות מצידם של מנהלי המוסדות החרדיים בממלכה, לאחר שהמהלכים שהיא מקדמת עלולים להוביל לסגירתם. היא הודפת את הטענות ומצהירה כי היא פועלת על פי החוק ולא מתוך עוינות

המפקחת הרפורמית: המנהל החרדי תוקף לחינם
מלמד בחיידר צילום: יוסי זמיר, פלאש 90

המפקח הראשית של מוסדות החינוך בבריטניה, הצדיקה את הבדיקה בבתי הספר החרדיים, וטענה כי העוינות כלפיה מצד כמה מהמנהלים היתה "מצערת".

הדברים של המפקחת אמנדה שפילמן המשתייכת לזרם הרפורמי, הגיעו לאחר שמנהל בית הספר לבנות 'יסודי התורה' התלונן על "מזימה חילונית", לאחר שהמפקחים מטעמה שבדקו בחודש שעבר את רמת הלימודים בבית ספרו, הורידו אותו מדרגת "הטובה ביותר" עד "לא מספיקה".

שפילמן טענה כי "אין הטיה נגד דת או נגד אמונה, ואין סדר יום חילוני". כך מדווח האתר 'ג'ואיש קרוניקל'.

עוד אמרה, "לצערנו, אנחנו במשרד חווים עוינות גוברת מצד כמה בתי ספר חרדיים, בתי הספר שנבדקו לא עומדים בסטנדרטים, הם מונעים מהילדים מדע וחיי חברה שנמצאים בתוך תכנית הלימודים של משרד החינוך".

המפקחת טענה כי בתי הספר החרדיים משמיטים דברים בסיסיים, וכי היא בכלל עוד לא הגיעה לנושאים שהם "יהרג ועל יעבור" מבחינת החרדים. כפי שדווח לאחרונה ב'בחדרי חרדים', הדרישה של משרד החינוך, היא שהילדים ילמדו דברי כפירה ונושאים שהם בגדר טומאה שבטומאה. מוסדות החינוך החרדיים נמצאים בחודשים האחרונים בפני שוקת שבורה, כשרק נס יציל אותם מסגירה. גם מוסדות פרטיים יחויבו ללמד את כל "התועבה", אחרת הם ייסגרו בצו בית משפט.

המפקחת אמרה כי לתקוף אותה לא יעזור, "אם לאנשים יש בעיה עם זה, הם צריכים לובי של חברי פרלמנט כדי שישנו את החוק, ולא להאשים את את המפקחים, שממלאים את חובתם להחיל את החוק, כפי שהוא עומד כרגע".

לונדון בריטניה גזירת החינוך מוסדות חינוך התנכלות השלטונות רדיפה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד