י"ב ניסן התשפ"ד
20.04.2024
נכנס בריא ויצא חולה: רשלנות בזיהומים בבתי חולים

נכנס בריא ויצא חולה: רשלנות בזיהומים בבתי חולים

הידבקות מזיהומים ומחיידקים טורפים מסוגים שונים מהווה לצערנו תופעה שכיחה ומסוכנת במהלך אשפוזים וניתוחים בבתי חולים

נכנס בריא ויצא חולה: רשלנות בזיהומים בבתי חולים
צילום: אנספלש

בתי החולים רוויים בחיידקים ובמאות חולים המהווים קרקע פורייה להתרבותם והעברתם בין החולים, בייחוד כאשר ישנם חולים זמינים יותר להידבקות מחיידקים, לדוגמא, חולים בעלי פצעים ניתוחיים וכיוצא באלה.

כמו כן, חשוב לדעת כי עם הזמן, חיידקים מפתחים עמידות יתרה בפני סוגי אנטיביוטיקה שמשפיעים פחות או שאינם משפיעים כלל, ולכן במקרים רבים הטיפול בזיהום הינו קשה ומורכב ודורש ניסיונות בטיפולים ובתרופות שונות.

רשלנות רפואית שעניינה באבחון או בטיפול בזיהומים חיידקיים הינה שאלה מורכבת, ואין פירוש הדבר שכל חולה שנדבק בחיידק במהלך אשפוזו וסבל נזק עקב כך, יהיה זכאי לפיצויים, אלא מדובר בשאלות מורכבות מכך.

דוגמא לרשלנות רפואית בהתפתחות זיהום הינה מתן עירוי דמי מזוהם, במקרה שבו לא בדקו הצוותים הרפואיים את מנות הדם, טרם אישורן והקצאתן לטיפול בחולים, מה שמהווה רשלנות רפואית של ממש ויש בה כדי להוות לסכנת חיים של ממש.

דוגמאות רבות ומגוונות קיימות בשטח זה של הזיהומים, וחשש מאוד גדול של הצוותים הרפואיים הינו התפתחות זיהומים. ולכן החלק החשוב ביותר הינו שימת הלב לאבחון הזיהום ולטיפול מיידי סביר, ההולם את הפרקטיקה הרפואית בעניינו שיש בו כדי למנוע את נזקי החולה.

ההשלכות של אבחון מאוחר של זיהום עלולות לגרום לתוצאות הרסניות ולכן לעיתים, השיהוי באבחון יעיל של הזיהום או מקורו ו"נפילת החולים בין כסאות העומס של בתי החולים" מביאים חולים למצבים רפואיים חמורים עד כדי פטירתם.

לגופו של עניין, יש לבחון כל מקרה ומקרה בזכוכית מגדלת, תחת מקצועיות משפטיות ורפואיות זהירות וראויות. וככל ואתם סבורים שנגרם לכם או ליקירכם מקרה של רשלנות רפואית, חשוב לפנות במיידית לקבלת ייעוץ משפטי.

עו''ד אסף אודיז, מומחה בניהול תביעות משפטיות בתחום הרשלנות הרפואית מזה שנים רבות, בכל הנוגע לטיפול ולאבחון בזיהומים חיידקיים שונים בבתי חולים. הנכם מוזמנים לקבל יעוץ משפטי ראשוני מקצועי, ללא כל עלות.   

ניתן למלא את הטופס הבא, ונציג יחזור אליכם עם כל הפרטים, או להתקשר לטלפון: 072-3713469

אסף אודיז עו''ד אסף אודיז רשלנות רפואית

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד