י"ט אדר ב' התשפ"ד
29.03.2024
ביטלו מינויים

בעקבות הוראת הרבנים: הבריכה נכנסה לגירעון

בריכת השחייה בקרית ארבע עמדה במרכז המחלוקת בין דתיים לחילונים. כשבג"ץ פסק לטובת החילונים, הדתיים התאגדו ובמהלך אחד הביאו את הבריכה עד כדי סכנת סגירה. החילונים לעומת זאת מבטיחים כי הסטטוס קוו החדש ישמר, אולי אפילו במחיר סגירת הבריכה

אילוסטרציה
אילוסטרציה

בריכת השחייה בקריית ארבע עמדה בעין המחלוקת בין דתיים לחילוניים ביישוב, כשפסיקה של בג"ץ חייבה את מפעילי הבריכה לפתוח אותה גם לשחייה מעורבת. בתגובה הורו רבני היישוב לתושבים הדתיים בו, שלא לחדש את המנוי לבריכה ובשל כך נכנסה הבריכה לגירעון עמוק ועומדת בפני סכנת סגירה, כך פורסם הבוקר ב'ידיעות אחרונות'.

קריית ארבע הוא ישוב מעורב, אשר שליש מהתושבים בו הם חילונים. בקיץ שעבר עתרו התושבים החילוניים לבג"ץ לאחר שהבריכה נפתחה לשחייה בשעות נפרדות בלבד, בדרישה לפותחה גם לשעות של שחיה משפחתית מעורבת. התושבים החילוניים טענו כי הם חשים שמתעלמים מהם ופוגעים בזכותם.

המועצה, שמפעילה את הבריכה, טענה לעומת זאת כי "הפגיעה ברגשות כתוצאה מהשינוי הינה ממשית וברמת הסתברות גבוהה" ועל כן בחרה שלא לאפשר שחייה מעורבת.

לאחר הגשת העתירה לבג"ץ והפסיקה שחייבה את המועצה לפתוח את הבריכה, יצאו הרבנים הדתיים ביישוב בקריאה לתושבים, שלא לרכוש מנויים כאמור והבריכה נכנסה לגירעון של מאות אלפי שקלים.

לאחר ישיבה של ראש המועצה, מלאכי לוינגר, עם התושבים החילונים, בהם נאמר להם כי יתכן שיאלצו לסגור את הבריכה בעקבות הגירעון, אמרו התושבים החילוניים כי מבחינתם, המצב לא יחזור לסטטוס קוו הקודם: "אנחנו יודעים שהיו גירעונות דומים גם בשנים עברו. אחרי שזה יעבור למועצה נחליט בהתאם. אנחנו יכולים להגיד שבכל מקרה הבריכה לא תחזור למצב הקודם שבו לא היו שעות משפחה. נקווה שהיא גם לא תיסגר".

בריכה קרית ארבע גירעון

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 2 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד