ט"ו ניסן התשפ"ד
23.04.2024
הועדה התכנסה לדיון

מתעלמים מאיומי החרדים? "חוק הגיוס יעבור"

יום לאחר איומים חריפים מצד 'אגודת ישראל' בפרישה מהקואליציה אם לא יידחו הדיונים על חוק הגיוס החדש, ועדת הגיוס מתכנסת הבוקר לדיון נוסף על החוק השנוי במחלוקת. יושב ראש הועדה והקואליציה אמסלם הכריז בפתח הדיון כי החוק יעבור בסופו של דבר וייכנס לספר החוקים - למרות האיומים החרדיים

מתעלמים מאיומי החרדים? "חוק הגיוס יעבור"
פלאש 90

בצל האיום של סגן השר יעקב ליצמן, הדורש לדחות הכרעת בג"ץ בחוק הגיוס למושב החורף, וועדת הגיוס מתכנסת הבוקר (רביעי) לדיון נוסף בכדי לדון בסעיפי החוק המתגבש.

בפתח הדיון שאל חה"כ אלעזר שטרן, נציג 'יש עתיד' בוועדה את יו"ר הקואליציה ויו"ר הוועדה, חה"כ דוד אמסלם, מדוע הוועדה מתכנסת אם מדברים על דיחוי.

אמסלם השיב, "לטעמי חוק הגיוס במדינת ישראל בסוף יחוקק, אני בדרך כלל לא עושה 'ברכה לבטלה' - לא עובד סתם". אמסלם התייחס גם לחילוקי הדעות בסיעות החרדיות ואמר, "יש לנו נושאים שאנחנו צריכים לפתור אותם".

יושב ראש הקואליציה הוסיף כי בכל אופן אין שינוי בעמדה ובינתיים ימשיכו את דיוני הוועדה כרגיל, כאשר גם אם לא יביאו את החוק להצבעה בשבוע הבא - "אפשר להביא את זה להצבעה גם בפגרה".

כזכור, אתמול (שלישי) דווח כי ליצמן הודיע לראש הממשלה כי הוא צפוי להתפטר באופן מידי מהקואליציה באם לא יושג דיחוי מבית המשפט העליון, בתשובת המדינה על חוק הגיוס - בתוך שבוע.

בכך הוסיף סגן השר שמן למדורה והחריף את המשבר הקואליציוני סביב חוק הגיוס, מאחר ולא ברור האם בג"ץ יאשר דחייה נוספת לחוק והדבר אינו בידי ראש הממשלה או הגורמים הפוליטיים האחרים.

סגן השר ליצמן הודיע על כך גם לחברי סיעת 'יהדות התורה', במהלך ישיבת הסיעה השבועית אתמול, מאחר ונראה כי אין אפשרות להעביר את חוק הגיוס במתכונת שתתקבל על דעת הסיעות החרדיות.

חוק הגיוס

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד