ט"ז ניסן התשפ"ד
24.04.2024
"אפשר לסגור את מח"ש"

השוטרים הכו את החרדי "בטעות", ולא יישפטו

צמד שוטרים שהתנגשו עם ניידת באופנועו של צעיר חרדי, ואז הכו אותו, כשהם טוענים מאוחר יותר כי טעו בזיהויו, לא יועמדו לדין פלילי ובמקום זאת יטופלו משמעתית במשטרה. כך החליטה המחלקה לחקירות שוטרים. ממח"ש נמסר: למרות חקירה יסודית ומאומצת לא התגבשו די ראיות

השוטרים הכו את החרדי "בטעות", ולא יישפטו
ניידת משטרה בחסימת כביש צילום: דוברות המשטרה

לפני כשמונה חודשים, חזר ידידיה מלכה, צעיר חרדי חזר מפגישה מתל אביב לכיוון ביתו בירושלים, תוך שהוא רוכב על אופנוע. בשלב מסוים, ניידת משטרה שהייתה מאחור - פגעה בו, והשוטרים שיצאו מהניידת הכו אותו, כשהם טוענים מאוחר יותר כי "טעו בזיהוי".

מלכה אושפז בבית החולים 'שערי צדק' בבירה, עם שברים בידיים וחבלות נוספות. הצעיר פנה, באמצעות עו"ד איתמר בן גביר, למחלקה לחקירת שוטרים והערב (רביעי) הודיעו במח"ש כי יעמידו את השוטרים לדין משמעתי אך לא פלילי.

עו"ד איתמר בן גביר, פרקליטו של הצעיר, תוקף הערב את ההחלטה ואומר כי: "אם אירוע כה חמור של לינץ' של שוטרים באזרח, מסתיים בדין משמעתי - אז אפשר לשקול לסגור את המחלקה לחקירת שוטרים".

עו"ד בן גביר. צילום: יונתן זינדל, פלאש 90

בן גביר הוסיף כי: "נותר להצטער שהתנהלות כה חמורה וקשה, מטויחת. אנחנו נדרוש ממח"ש לשנות את ההחלטה במקביל להגשת תביעה אזרחית נגד השוטרים".

מהמחלקה לחקירת שוטרים נמסר כי אכן "מדובר בטעות בזיהוי. אחד השוטרים עשה שימוש בטייזר שלא לצורך". בתגובה ל'בחדרי חרדים' נמסר כי "לאחר בחינת חומר הראיות ומכלול נסיבות העניין, הגיעה מח"ש למסקנה כי הירי באמצעות הטייזר - לא היה נחוץ לצורך ביצוע המעצר - ועל כן הוחלט על העמדתו לדין משמעתי של השוטר שירה".

באשר לטענות על כך שהשוטרים היכו את המתלונן באלות, אומרים במח"ש כי "לאחר חקירה יסודית ומעמיקה שכללה שימוש באמצעי חקירה שונים ומגוונים, לא התגבשה תשתית ראייתית מספקת לצורך העמדתו לדין פלילי של מי מהשוטרים המעורבים באירוע". עוד הוסיפו, כי החלטה נמסרה לפרקליטו של המתלונן, ובאפשרותו להגיש ערר על ההחלטה ככל שיחפוץ בכך.

 

מחלקה לחקירת שוטרים דין משמעתי אלימות שוטרים

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 2 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד