י"א ניסן התשפ"ד
19.04.2024

ננעלה בהצלחה ועידת עסקים ייעודית לענף הנדל"ן החרדי

מאות אנשי עסקים ובכירים במשק השתתפו בוועידת צמרת

ננעלה בהצלחה ועידת עסקים ייעודית לענף הנדל"ן החרדי

ועידת העסקים הראשונה לבכירי הנדל"ן החרדי העניקה השבוע הצצה נדירה לסקטור הצומח ביותר במשק החרדי ההולך וגדל בקצב מסחרר • שר השיכון: ענף הנדל"ן – קטר לצמיחת המשק. סגן שר החינוך: בכל שנה נזדקק לשתי ערים חרדיות חדשות • יזם הוועידה מנכ"ל חברת 'יעדים' דוד מרגליות: "הוועידה עמדה במטרותיה והעניקה למשתתפים הזדמנות להכיר כמה שיותר גורמי מפתח ולייצר חיבורים איכותיים".

 בשבוע החולף התקיימה אחת מהוועידות הכלכליות היוקרתיות והמרתקות ביותר במשק הישראלי. הייתה זו 'ועידת צמרת' – ועידת יעדים לבכירי הנדל"ן החרדי, בה השתתפו בכירים בשלטון המקומי ובמשק, שר השיכון חה"כ יואב גלנט (כולנו), סגן שר החינוך הרב מאיר פרוש (יהדות התורה), חה"כ מיכאל מלכיאלי (שס) ומאות אנשי עסקים מובילים בענף הנדל"ן העסקי בציבור החרדי.

בוועידה שנערכה במרכז האירועים 'הדר סיטי טאואר' שברמת גן, אותה יזם איש העסקים דוד מרגליות מנכ"ל 'יעדים', שיבח שר השיכון גלנט את היוזמה וציין כי ליזמי הנדל"ן במגזר החרדי חשיבות רבה להצלחת המשק הישראלי. שר השיכון הוסיף כי משרדו פעל רבות בשנים האחרונות לשחרור חסמים בענף הנדל"ן במטרה להביא להורדת מחירי הדירות, וכי ענף הנדל"ן משמש קטר שמניע את פעילות המשק וצפה גידול במספר הפרויקטים שיוקמו לציבור החרדי. בהמשך לדבריו אמר סגן שר השיכון הרב מאיר פרוש, כי "השר גלנט קשוב מאוד לציבור החרדי. רק לאחרונה שיחרר גלנט פקק שתקע את העיר רכסים במשך עשרות שנים, חתם על הסכם גג משמעותי באלעד והוציא לשיווק 5,400 יחידות דיור בבית שמש".

יחד עם זאת אמר הרב פרוש כי על הנציגות החרדית להמשיך ולא להסתפק רק בזה. "לפי הנתונים שיש בידינו, בעוד שנים-עשר שניםהדרישה לדיור בציבור החרדי תעמוד על ארבע־עשרה אלף דירות בשנה. המשמעות היא שבכל שנה יצטרכו להקים שתי ערים חרדיות חדשות...". עבור רבים מאנשי העסקים שהיו במקום זו הזדמנות שכדאי מאוד לקפוץ עליה.

חבר הכנסת מלכיאלי התייחס באריכות לנושאי החקיקה של תחומי הנדל"ן ולאתגרים הקיימים סביב תכניות מחיר למשתכן והסכמי הגג, והניח בפני המשתתפים הצעה ממוקדת: "פורום צמרת צריך לייצג את צרכי החרדים בפני הרשויות. אעשה כל הנדרש כדי לסייע לפעילות פורום שכזה בוועדות הכנסת".

הייתה זו הפעם הראשונה בה התכנסו תחת קורת גג אחת כל האנשים העוסקים בתחום הנדל"ן בציבור החרדי כאשר להבדיל מאירועים אחרים, כל אחד נדרש לשלם סכום נאה על מנת להשתתף באירוע.

"בדיוק כמו שתכננו, הוועידה הפכה פלטפורמה שתאפשר שיתופי פעולה וקשרי עבודה חדשים לעתיד ותשפיע על ענפי הנדל"ן ההולך ומתרחב", מציין מרגליות. במהלך הפאנלים הרבים בוועידה, בהנחיית איש התקשורת הבכיר אבי מימרן, ומשה הרשלר מנהל קבוצת הנטוורקינג 'הזירה' שהשתתפה בהובלת הכנס, עסקו הנואמים בדרך הנכונה למימון יזמות נדל"ן, באיומי הסייבר העומדים מול הבתים החכמים שהולכים והופכים חלק מהמציאות בעולם, בתיקוני חקיקה חדשים בתחומי מיסוי מקרקעין ובשורה ארוכה של נושאים מקצועיים כמו שיווק ומיתוג, שמאות, תכנון ובנייה, התחדשות עירונית (נושא חם במיוחד) והשקעות נדל"ן בארץ ובחו"ל.

אך דומה כי החלק המעניין ביותר בוועידה הסתתר בין הדיונים, הפאנלים והסדנאות. זאת במסגרת מתחם ייעודי לפעילות נטוורקינג בו נוצרו שיתופי פעולה ישירים בין יזמים בענף, מקבלי החלטות, בכירים במשק, משקיעים פוטנציאלים ועוד.

להתעניינות רבה במיוחד גרמו הדברים שאמר ראש עיריית לוד, עורך הדין יאיר רביבו, שבעירו תוקם בקרוב שכונה חרדית משמעותית במרכז הארץ - שכונת אחיסמך הגדולה. רביבו קרא למעשה למשקיעים ויזמים ואמר כי "לוד מתנערת כיום מהתדמית הישנה שלה ומהווה מקור משיכה לעשרות פרויקטים של מבני ומגדלי מגורים, במקביל להגעתן לעיר של חברות ענק במשק - פרטיות וממשלתיות. לוד מהווה מיקרוקוסמוס של המדינה" סיים את דבריו ורמז למעשה על ההזדמנויות הרבות העומדות בפני משקיעי ענף הנדל"ן בישראל.

בחברת 'יעדים' שבהנהלת דוד מרגליות וארי פריד מציינים את העובדה שגופים עסקיים וכלכליים מרכזיים פרשו את חסותם על הוועידה, ואומרים כי עובדה זו מדברת בעד עצמה ומעידה על ההשפעה הרבה שתהיה לוועידה על סקטור הנדל"ן במשק החרדי הצומח. בין נותני החסות, השותפים והמשתתפים הבולטים ניתן למנות את 'מזרחי טפחות', 'מרכז אחים ליזמות ועסקים', חברת הבנייה האקולוגית המובילה בישראל 'אקו בילד', חברת מענקי מדינה, חברת מערכות התקשורת המובילה  GIS, רשת התיווך הארצית 'אנג'ן', קבוצת השמאות 'לוי יצחק' ואפילו את מותג רכבי היוקרה 'יגואר' ויבואנית מוצרי היוקרה 'מון בלאן'.

צילום: קובי הר צבי

נדל''ן עסקים הצלחה שערי הצלחה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד