י"ב ניסן התשפ"ד
20.04.2024
המדבקה שמעוררת סערה

יוזמה תל אביבית: המסעדה פתוחה בט' באב

רשימה בתל אביב מזמינה בעלי מסעדות לפתוח בתשעה באב ולציין זאת בהלטה באמצעות מדבקה "פתוחים בתשעה באב לשירות הלקוחות" שהנפיקה | תגובות נגד היוזמה ואיום בחרם על אותן מסעדות

יוזמה תל אביבית: המסעדה פתוחה בט' באב
פתוחים בתשעה באב צילום: פייסבוק

יוזמה מכעיסה של רשימת "חי - חילונים ירוקים" בתל אביב, מזמינה בעלי עסקים להודיע לציבור כי למרות החוק ולמרות הרגישות של העניין, הם יפתחו את בית העסק שלהם בתשעה באב. הרשימה הודיעה כי תחלק לבעלי העסקים הללו מדבקה, בה יהיה כתוב כי בית העסק פתוח בתשעה באב, על מנת לעודד את התומכים בפתיחת עסקים בצום להיכנס ולקנות בעסק.

הסיפור החל עם חיים גורן, יו"ר סיעת 'הבית היהודי' בתל אביב, שהחליט שהגיע הזמן לחייב את בתי העסק התל אביבים, לשמור על החוק האוסר על פתיחת בתי עסק בצום תשעה באב. התגובה הגיעה כאמור בצורת הזמנה להדבקת מדבקות המכריזות קבל עם ועדה על כוונת בית העסק לעבור על החוק.

סיעת ש"ס בעיר מסרה בתגובה: "לא ייתכן שחבר מועצה במדינת ישראל יעודד בעלי עסקים לעבור על החוק בריש גלי, אני קורא לגורמי אכיפת החוק לפעול כנדרש בחוק נגד חבר המועצה ונגד בעלי העסקים שמתכוונים להפר את החוק ולחלל את יום האבל לאומי".

היוזמה עוררה כעס רב ברשתות החברתיות ובקרב אישי ציבור ועיתונאים מוכרים. מגיבים רבים השוו בין פתיחת בתי עסק בתשעה באב לפתיחת בתי עסק ביום הזיכרון וטענו כי אי אפשר לכעוס על הציבור החרדי שלא מכבד את יום הזיכרון - היום העצוב במורשת הישראלית - בדרך בה החילונים היו רוצים, אם החילונים לא מכבדים את היום העצוב במסורת היהודית.

העיתונאי עמית סגל כתב בחריפות כי בית עסק שיתלה מדבקה שכזו לא יזכה לביקור שלו במקום ואליו הצטרף גם העיתונאי ינון מגל שכתב: "אני מבין שאנשים פותחים ב-9 באב (למרות החוק), אבל מי שישים את מדבקת התועבה הזאת לא אכנס אליו יותר בחיים".

אחת התגובות המפתיעות נגד החוק הייתה של חברת הכנסת מירב בן ארי ממפלגת 'כולנו'. בן ארי אינה דתייה ובכל זאת יצאה כנגד היוזמה והחליטה לתמוך בצד הנפגע ממנה: "אוקיי, שוב אני הליברלית לא מצליחה להבין למה לקרוא לבתי קפה לפתוח בתשעה באב ועוד לחלק מדבקות", כתבה בן ארי והוסיפה: "למה לצפצף על יום שחשוב לרוב גדול בעם? מיותר, רק מוסיף פילוג ושנאה".

תשעה באב מסעדות חילונים

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 2 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד