י"ח אדר ב' התשפ"ד
28.03.2024
עיכוב ביצוע

פרשת דומא: ביהמ"ש החליט לשחרר את הקטין

בית משפט המחוזי החליט לשחרר למעצר בית את הקטין שהואשם בפרשת דומא, אך ניתן עיכוב ביצוע עד ליום ראשון. פרקליטו עו"ד ציון אמיר: "התשתית הראיתית ביחס למעורבות שלו באישומים החמורים התכרסמה לחלוטין"

פרשת דומא: ביהמ"ש החליט לשחרר את הקטין
בית משפחת דאוובשה לאחר השריפה צילום: פלאש 90

שופט בימ"ש המחוזי עמי קובו הורה לפני זמן קצר (חמישי) על שחרורו של הקטין, מפרשת דומא למעצר בית. השופט הטיל על הקטין תנאים מגבילים כבדים הכוללים איזוק אלקטרוני, פיקוח ואיסור יצירת קשר.

לאחר החלטת השחרור ביקשה נציגת פרקליטות מחוז מרכז מבימ"ש לעכב את החלטתו וזאת לצורך ערר לבימ"ש העליון כנגד ההחלטה. הדיון התקיים לבקשת עורכי דינו של הקטין עו"ד עדי קידר מארגון חוננו ועו"ד ציון אמיר, וזאת לאור פסילת ההודאות של הקטין ע"י בימ"ש, בעקבות העינויים שעבר במהלך החקירות.

עו"ד ציון אמיר, פרקליטו של הקטין אמר כי יש "תחושה של סיפוק מעצם ההחלטה, שבסופו של דבר מאפשרת את שחרורו של הקטין לתנאים מגבילים, אבל לבית. מה שיותר חשוב בעניינו זה האמירות של בית המשפט שניתח את חומר החקירה ודיבר על הפגיעה בזכויותיו הבסיסיות והחוקתיות של הקטין במהלך חקירתו ואלה דברים חשובים בעניינו. כנגזרת מכך, האמירה הברורה של בימ"ש שהתשתית הראיתית ביחס למעורבות שלו באישומים החמורים התכרסמה לחלוטין ובזה יש בשורה גדולה".

הוא הוסיף כי "עמדת המדינה גם ברגע הזה, גם אחרי החלטה ארוכה ומנומקת, גם לאחר מעצר חסר תקדים של קרוב ל-3 שנים של קטין שלא הורשע, היא עמדה בלתי צודקת וקשה מאד בעניינו. אנו מאמינים ומעריכים שההחלטה תישאר על כנה. אנו בדרך הנכונה כדי שהאמת תצא לאור ושיתברר שהקטין לא פשע ולא חטא" הוסיף אמיר.

בפרקליטות הגיבו על החלטת ביהמ"ש לשחררו את הקטין, כי "הפרקליטות ביקשה להמשיך את מעצרו של הקטין, לאור העבירות החמורות שיוחסו לו, בין היתר מעורבותו באירוע רצח משפחת דוואבשה בכפר דומא, חברות בארגון טרור ואירועים נוספים שבוצעו ממניע גזעני".

"בית המשפט קבע בהחלטתו היום כי באשר לאישומים בעניין הרצח בדומא והצתת כנסיית הדורמיציון, חרף כרסום בעוצמת הראיות בעקבות ההחלטה במשפט הזוטא, לא מדובר במהפך ראייתי ועדיין נותרו ראיות לכאורה המקימות סיכוי סביר להרשעה. עוד נקבע כי באשר למרבית האישומים בעניין הקטין, אין בפסילת חלק מהראיות כדי לשנות באופן משמעותי את המצב הראייתי ואת סיכויי ההרשעה בתיק".

"לאחר בחינת מכלול הנסיבות החליט בית המשפט לשחררו באיזוק אלקטרוני ואנו לומדים את הכרעתו בעניין זה. נדגיש כי המשפט עודנו מתנהל כנגד שני הנאשמים."

ח"כ בצלאל סמוטריץ' מ'הבית היהודי' שנכח בדיון, אמר כי "בית המשפט מתחיל היום בתיקון עוול קשה, מהקשים וחמורים בתולדותיה של מדינת ישראל, שהמדינה עוללה לקטין הזה ולמשפחתו".

סמוטריץ' הוסיף ואמר כי "העובדה שהוא מוחזק כבר למעלה משנתיים וחצי בתנאים גרועים מאלה שמוחזקים בהם מחבלי חמאס היא תוצר של מלחמת אגו של פרקליטות המדינה והחטיבה היהודית בשב"כ ששמו את כל יוקרתם על כתפיו ועל כתפי משפחתו. גם התנהלות פרקליטת מחוז מרכז בדיון היום היתה שערורייתית וחסרת אח וריע גם לא בדיונים הנוגעים לעבריינים כבדים ולמשפחות פשע".

"אני קורא ליועץ המשפטי לממשלה להתערב סוף סוף בתיק הזה ולהפסיק את מחול השדים שפוגע אנושות במעט מאוד האמון שעוד נשאר לציבור במערכת אכיפת החוק". סיכם הח"כ.

בתוך כך, שרת המשפטים, איילת שקד, שיגרה אתמול (רביעי) לח"כ יואב בן צור מש"ס תשובה להצעה לסדר היום, אותה הגיש ח"כ בן צור בעניין הקטין. בתשובתה כתבה השרה שקד כי היא מקווה שבדיון היום בשאלת שחרורו ממעצר של הקטין ינהג בימ"ש במידת הרחמים עם הקטין "מהפרקליטות נמסר לי שביום 5.7.18 הורה בית המשפט לקבל תסקיר שירות המבחן שיבחן אפשרות לשחרור הקטין וכן לאפשרות להשמתו תחת איזוק אלקטרוני. הדיון להחלטה בבקשת ההגנה לשחרור קבוע למחר".

"לאור התמונה שנחשפה לציבור עד כה, אני מקווה שהדיון בשאלת מעצרו יעשה במידת הרחמים והשופטים יאפשרו לקטין לנהל את משפטו מחוץ לבית המעצר." כתבה השרה שקד.

השרה הוסיפה כי "ובכלל, כלקח כללי מהפרשה הזו שטרם הסתיימה, אני מציעה לכל הצדדים לא למהר לחרוץ גורלות על פי כותרות בתקשורת".

משפחת דואבשה פרשת דומא בית משפט עיכוב ביצוע

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד