י"א ניסן התשפ"ד
19.04.2024
החלטה מקוממת

רוצחה של הרופאה החרדית לא יועמד לדין

בית המשפט בצרפת קבע אתמול בפעם השנייה, כי רוצחה של שרה חלימי הי"ד, אינו כשיר לעמוד לדין | זעם בעקבות ההחלטה: "אנחנו לא מבינים את הנחישות של בית המשפט ואת הסחבת שמבקשת להפוך את הרוצח הזה לאדם משוגע, כשהרוצח עצמו אינו מסתיר את האנטישמיות שלו"

רוצחה של הרופאה החרדית לא יועמד לדין
pixabay

"הנאשם ברצח רופאה יהודיה בפריז, לא היה אחראי למעשיו", כך נקבע על ידי בדיקה פסיכיאטרית שנייה של רוצח הרופאה החרדית שרה חלימי הי"ד, בצרפת בשנה שעברה.

נשיא ה-CRIF, ארגון הגג של הקהילות היהודיות בצרפת פרנסיס קאליפאט, מחה על החלטת בית המשפט אתמול (רביעי), והורה לבחון מחדש את העמדתו לדין של קובילי טראורה. לטענתו, בית המשפט פעל מיוזמתו ולא על פי בקשת ההגנה.

בינואר האחרון לפני העמדתו לדין, שהה הרוצח בבית חולים פסיכיאטרי במשך חודשים - מאז מעצרו באפריל 2017, לאחר שרצח את הרופאה החרדית שרה חלימי בצורה אכזרית, למרות שלא היתה לו היסטוריה של מחלות נפש.

כאמור, בדיון הקודם הורה השופט שהרוצח ייבדק פעם נוספת, ואתמול הוצגו תוצאות הבדיקה בבית המשפט, לפיהן, הרוצח - מהגר ממלזיה, אינו כשיר לעמוד לדין.

"אנחנו לא מבינים את הנחישות של בית המשפט ואת הסחבת שמבקשת להפוך את הרוצח הזה לאדם משוגע, כשהרוצח עצמו אינו מסתיר את האנטישמיות שלו", כתב פרנסיס קאליפאט.

על פי הדיווח באתר JTA, בדיקה פסיכיאטרית נוספת שלישית במספר, תתבצע בשבועות הקרובים, ואז יוחלט האם הרוצח כשיר לעמוד לדין, לטענת ראשי הקהילה היהודית, הבדיקות הללו נועדו לחפות את העובדה שהוא רצח ממניע אנטישמי, וכי השלטונות בצרפת מנסים להפוך את הרצח לרצח של אדם לא שפוי, במקום להתמודד עם הטענות על אנטישמיות.

כפי שפורסם לראשונה ב'בחדרי חרדים', החשוד היה שכן של האישה החרדית, שהייתה לבדה בביתה בקומה השלישית ברובע 11 בפריז, ובתאריך 5/4/2017 האשה נרצחה.

מדובר בצעיר מוסלמי כבן 27, שהתגורר עם הוריו בקומה השנייה. לדברי השכנים שסיפרו אז, בחודשים שלפני הרצח הוא הקצין את דעותיו והפך למוסלמי אדוק, בליל הרצח הוא החל לצעוק ועורר מהומה. הוריו ושכנים במקום הזעיקו את המשטרה, אך מי שהגיעו למקום היו שוטרי מקוף רגילים.

השוטרים לא רצו להתעמת עמו והחליטו לחכות לכוח ימ"מ שהוזעק למקום. בזמן שהשוטרים המתינו מחוץ לדירתו הוא טיפס דרך המרפסת אל הקומה השלישית, שבר את החלון ופרץ לדירה של השכנה.

החשוד דקר את האישה במיטתה תוך כדי צעקות "אללה אכבר" ולאחר מכן, תוך שהיא מתחננת וזועקת על חייה, הוא גרר אותה ודחף אותה מהקומה השלישית אל מותה על המדרכה.

תורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד