י"ב ניסן התשפ"ד
20.04.2024
למרות התנצלות העורך

ראש ישיבת בריסק נגד 'יתד': "מינות ואפיקורסות - עפרא לפומיה"

ראש הישיבה הגאון רבי אברהם יהושע סולוביצ'יק פותח במתקפה חריפה על היומון הליטאי 'יתד נאמן', בעקבות מאמר שפורסם בו ביום שישי האחרון, כשהוא קובע כי מדובר ב"דברי מינות ואפיקורסות, עיוות הדעת ודרך המסורה", ומוסיף גם: "עפרא לפומיה" ו"דינו בשריפה". פרסום ראשון

ראש ישיבת בריסק נגד 'יתד': "מינות ואפיקורסות - עפרא לפומיה"

פרסום ראשון ב'בחדרי חרדים': ראש ישיבת בריסק, הגאון רבי אברהם יהושע סלובייצ'יק, תקף היום (חמישי) במהלך שיעורו הקבוע בפני תלמידיו, מאמר שפורסם בערב השבת האחרונה בעיתון 'יתד נאמן'.

כפי שנודע ל'בחדרי', מדובר במאמר העוסק בעניין קנאותו של פנחס, שהופיע במגזין 'יתד השבוע' של הבטאון היומי הליטאי, תחת הכותרת 'תכונותיו של מנהיג האומה".

במאמר עצמו נכתב כי פנחס לא היה יכול להיות מנהיג - בגלל שעשה מעשים קיצונים. ביום שלישי שלאחר מכן פורסם בעיתון מאמר הבהרה, בו התנצל הכותב, הרב יצחק רוט, והסביר את דבריו מחדש.

ל'בחדרי' נודע כי מכתב ההתנצלות פורסם על ידי העיתון בעקבות ביקורת שהעביר ראש ישיבת בריסק על הדברים שנכתבו במאמר, באופן בלתי פומבי. אולם המכתב לא סיפק את הגרא"י, שכעת יצא באופן ציבורי נגד העיתון.

ר' אברהם יהושע הקריא, כך נודע ל'בחדרי', בפני הבחורים את כל המאמר, מתוך עיתון שהביא עמו, ויצא בהתקפה חריפה. "אלו דברי מינות ואפיקורסות, עיוות הדעת ודרך המסורה", אמר ראש הישיבה.

בהמשך דבריו הכריז הגאון כי"עפרא לפומיה" של הכותב, ואמר שדינו של המאמר בשריפה.

ראש ישיבת בריסק הוסיף והתייחס גם להתנצלות שהתפרסמה בעיתון, כאמור בעקבות הביקורת שהעביר, וקבע כי היא "אינה התנצלות". זאת, מאחר שבעיתון אינם חוזרים מעצם הרעיונות - וזה עוד יותר גרוע מעצם פרסום המאמר.

תורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 15 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד