י' ניסן התשפ"ד
18.04.2024
מעין 'משאל עם'

'הפלג' מריץ מועמד לראשות העיר ירושלים - מסתמך על מכתב של הגר"ש

ביטאון 'הפלג הירושלמי', 'הפלס' מפרסם הבוקר, כי נציגם בעיריית ירושלים חיים אפשטיין יתמודד בבחירות הקרובות על ראשות העיר, בעיתון מסבירים כי ההחלטה מהווה המשך ישיר להוראתו של הגר"ש אויערבך זצ"ל ערב הבחירות הקודמות | האם ריצתו תשפיע על שיקולי הסיעות החרדיות?

'הפלג' מריץ מועמד לראשות העיר ירושלים - מסתמך על מכתב של הגר"ש
תעמולת בחירות של מפלגת 'בני תורה' ערב הבחירות הקודמות צילום: ארכיון

עיתון הפלס של 'הפלג הירושלמי' מכריז הבוקר (שישי) כי סיעת 'בני תורה' בעיריית ירושלים מציבה את חיים אפשטיין כמועמד עצמאי לראשות העיר בבחירות הקרבות ובאות.

בשלב הזה, כלל לא בטוח עד כמה ריצתו של אפשטיין תשפיע על שיקולי הסיעות החרדיות האחרות, שבימים אלו נדרשות להחליט האם להריץ מועמד חרדי לראשות העיר או לחבור למועמד לא חרדי.

עיתון 'הפלס' מסביר כי ההחלטה להציב מועמד לראשות העיר מהווה המשך ישיר להוראתו של הגר"ש אויערבאך זצ"ל בבחירות הקודמות, שאושררה עתה שוב ע"י גדולי התורה של 'בני תורה'.

העיתון כותב כי קיימת החלטה להתבדל מהמפלגות החרדיות האחרות וזאת "כביטוי נוסף לחילוקי הדעות העמוקים בין החוגים החרדיים בשאלות מהותיות כמו היחס לחוק השיוויון בנטל".

הפלס מצטט את המכתב שכתב הגר"ש אויערבאך זצ"ל בבחירות העירוניות הקודמות, בו הסביר כי הוא רואה בהצבעה המוניציפאלית מעין 'משאל עם' שמשליך גם על ההכרעות בזירה הארצית: "יש בריבוי המצביעים כבוד שמים, אשר השפעתו רבה ועצומה לידע ולהתוודע כי יש ציבור הנאמן לד' ולתורתו, ובפרט בתקופה קשה זו אשר רבים האורבים וזוממים לעקור את הכל ח"ו, ועי"ז יראו שיש ציבור גדול של בני תורה אשר לא יכנעו ולא יוותרו ולא יתפשרו על קוצו של יו"ד בענינים שהם יסוד וקיום היהדות, לעמוד על המשמר במסירות נפש".

יצוין, כי כפי שנחשף לראשונה ב'בחדרי חרדים', קיימים חילוקי דעות חריפים בתוך מחנה 'הפלג הירושלמי', וכי עיתון 'הפלס' מייצג בעיקר את קבוצת העורך נתי גרוסמן שרואים בהגר"צ פרידמן כ'ממשיך' של הגר"ש זצ"ל.

הפלג הירושלמי הפלס חיים אפשטיין בני תורה עץ המירוץ לראשות העיר ירושלים

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד