י"ט אדר ב' התשפ"ד
29.03.2024
"נביא הרבה מנדטים"

השר סבור: "הקדמת הבחירות בלתי נמנעת" 

שר האוצר משה כחלון סיכם חודש עמוס באירועים ביטחוניים, מדיניים, כלכליים ואף ספורטיביים. בשיחה עם ניסים משעל ב־103fm שוחחו השניים על התמודדות ממשלת ישראל עם טרור העפיפונים, מוכנות העורף לרעידות האדמה, הסערה סביב חוק הלאום, והתבטאותו של השר כלפי ראש הממשלה בנימין נתניהו השבוע

השר סבור: "הקדמת הבחירות בלתי נמנעת" 
פלאש 90

בפתח הריאיון שאל משעל את השר כחלון למה התכוון כשבחר להתבטא השבוע בחריפות כלפי רה"מ נתניהו ואמר לו שהוא פילוסוף, וגם עוד עשרים שנה הוא לא יצליח להרים אף רפורמה.

"יש איזו תופעה בממשלה שברגע שמתחילים ליישם משהו מתקפלים, ואני לקחתי על עצמי את הרפורמות הכי קשות ומורכבות, אני עובד, ורואה כיצד מכפישים אותי, ולוקחים לוביסטים נגדי. רואה כיצד הממשלות הקודמות מקבלות החלטות, זה מגיע עד לשולחן שלי, ורגע לפני העשייה מתחילים לטרפד. בימים אלה מנסים לטרפד את המעבר לשדה דוב, ומעכבים את המעבר. אני תקצבתי, שלמתי, אזרחי מדינת ישראל שילמו – מדובר במיליארדים. אז מה נגיד עכשיו? שהכסף הזה לא נחשב? סוף סוף נוכל לבנות בצפון תל אביב דירות לזוגות צעירים במחירים סבירים".

עוד הוסיף השר כחלון: "אני לא יוזם התקפות, אני יוזם רפורמות. יש ביני לבינו פער בתפיסות העולם - אני לא מאמין שעובד צריך להגיע עם שכר נמוך הביתה".

כחלון. צילום: הדס פרוש, פלאש 90

כשנשאל השר כחלון אם הוא שר אוצר טוב אמר: "תלוי את מי שואלים, אני בעיני עצמי תמיד אהיה טוב, אבל הציבור הוא זה שבוחר בקלפי. לפי סקרים שנערכו לאחרונה של 'המחנה הציוני' בעיתון 'הארץ' אני מדורג במקום מאוד גבוה, יש לי תוצאות מעולות בכל הפרמטרים. אני מאוד שמח שהציבור בישראל נותן בי אמון, וברגע האמת עומד מול הקלפי ועושה את החשבונות שלו".

כששאל ניסים משעל מתי הולכים לבחירות אמר השר: "המועד המקורי הוא נובמבר 2019, אבל אני רואה קושי בעניין הזה. להערכתי כשנחזור לאחר הפגרה לכנסת יגיע חוק פיזור הכנסת, והבחירות הבאות יהיו לדעתי בין חודש ינואר למרץ 2019. אני מתכנן לרוץ עם מפלגת 'כולנו' בראשותי לבחירות הבאות ולא עתיד לצרף אף אחד. לדעתי המפלגה תביא הרבה מנדטים".

 

טרור העפיפונים

ניסים משעל שוחח עם השר כחלון על טרור העפיפונים, והתייחס לידיעות הרבות על כך שביום חמישי היה יום שיא של שריפות, למעלה מ־40 עפיפונים שהובילו לנזק עצום. כשאמר משעל כי הממשלה חסרת אונים, ולא יודעת כיצד לטפל בתופעה הזו אמר השר כחלון: "אנחנו לא מפקירים את השטח, צה"ל מקבל יד חופשית לעשות מה שצריך. נכון, יש קולות שקוראים לצאת למבצע צבאי בעקבות המצב הזה, אבל אני לא חושב שצריך לסכן חיילים בעקבות טרור העפיפונים, לא צריך לצאת כרגע למבצע צבאי. מנגד אם לא תהיה ברירה נאלץ להפעיל כוח, יש לנו צבא חזק עם הטכנולוגיות הכי טובות, אבל כרגע מתרחש כשל, ואנחנו מטפלים בו".

עוד הוסיף השר כחלון: "ביקרתי בעוטף עזה פעמים בתקופה האחרונה, שוחחתי עם אנשים, טיפלתי להם בפיצויים, וראיתי את התגובות. הם בעצם מבקשים שלא לגרור את צה"ל למלחמה".

רעידת אדמה – תרחישי האימה

כשנשאל השר כחלון איך הממשלה מתמודדת עם התרחישים על רעידות אדמה באזור חיפה והצפון אמר השר כי ישנה תוכנית מיגון מדורגת ומשולבת מפני רעידות אדמה וטילים. הכסף לתוכנית נמצא, וחשוב למגן גם בתים פרטיים, וגם מבני ציבור, ולמרות שמיגון הדרום לקח כ־7 שנים, הוא מאמין שעתידים לבצע תוכנית זאת בפחות זמן.

חוק הלאום

כששאל ניסים משעל האם השר כחלון יצביע לחוק הלאום גם אם יש בו סעיף המאפשר הקמת יישובים בהם מתגוררים יהודים בלבד אמר השר: " יש פה צביעות, זה לא עניין של יהודים בלבד. יש לנו צרכים ביטחוניים חברתיים. אני היום בפרויקט 'מחיר למשתכן' פותח פרויקטים לערבים בלבד וליהודים בלבד. כמו שיש שכונות לחרדים בלבד, וכמו שיש ועדות קבלה בקיבוצים – אני, כראש מפלגה לאומית חברתית במדינת ישראל, צריך לאפשר לאנשים לחיות בקהילתיות. כמובן שלא על בסיס גזעני חלילה. אין טעם להתגרות ולדחוף להם כל מיני אנשים מבחוץ".

בהמשך אמר השר כחלון: "להגיד לך שמישהו יכול להוציא היום מחיפה את הערבים זו בדיחה וזו שטות, אבל אם קהילה רוצה, מטעמים חברתיים וביטחוניים לעשות זאת אני חושב שזה בסדר. אני לא מנציח את הפילוג בעם, אני ראלי, מדובר במדינה יהודית דמוקרטית, ואני חי עם ההחלטות שלי מצוין". 

ערכה: עדן בן ארי, 103FM

משה כחלון בחירות הקדמת הבחירות חוק הלאום ניסים משעל 103FM טרור העפיפונים כולנו

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד