ט"ז ניסן התשפ"ד
24.04.2024

המהלך שצפוי להקפיץ את מחזורי המסחר בבורסה בתל אביב

הסוחרים העצמאיים צפויים לחזור לבורסה בתל אביב • מה איתך?

המהלך שצפוי להקפיץ את מחזורי המסחר בבורסה בתל אביב
צילום: פיקסביי

בכירים בשוק ההון המקומי טוענים כי בקרוב צפוי להתרחש בו אחד האירועים המשמעותיים מזה שנים, וזאת עם אישור מליאת הרשות לניירות ערך למסחר בחוזי הפרשים על מניות מדד ת"א 35 באמצעות זירות סוחר.

הם לא לבד שכן לצדם, גם קהל הסוחרים הוותיק טוען כי מדובר במהלך שצפוי להקפיץ משמעותית את מחזורי המסחר בבורסה בתל אביב.

על מנת לעשות קצת סדר ולהבין לעומק את גודל הבשורה, פגשנו את יובל צבר, מנכ"ל קולמקס ישראל, וקיבלנו תשובות מעניינות. שווה להישאר.

שלום יובל. ובכן, המומחים מדברים על זריקת עידוד משמעותית להיקפי המסחר בבורסה בת"א.

"נכון מאד. זה בדיוק מה שאנחנו צופים שיקרה כבר בחודשים הקרובים. תחילתו של מסחר בחוזי הפרשים על מניות מדד ת"א 35 באמצעות זירות סוחר היא ללא ספק אחד הצעדים האופרטיביים לחזרתם של סוחרים עצמאיים ולהגדלת מחזורי המסחר של הבורסה המקומית".

אפשר הסבר קצר מה היה עד עכשיו לעומת מה צפוי להשתנות?

"לאחר שבשנת-2010 יצאה ישראל ממדד השווקים המתפתחים של MSCI – החל מהלך שהוביל לעזיבתם של סוחרים עצמאיים רבים ולירידת מחזורי המסחר בבורסה המקומית.
יחד עם זאת, זירות הסוחר הן אחת הפלטפורמות שמציעות כיום לאלפי סוחרים אלטרנטיבה למסחר ממונף, שאינו כולל את ניירות הערך הישראלים. לפיכך, האישור שהתקבל מהרשות לני"ע פותח בפני זירות אלה את האפשרות להציע ללקוחותיהן ולסוחרים נוספים את האפשרות לחזור לשוק אותו הם מכירים, בתנאים דומים מאוד לאלטרנטיבות בשווקים בחו"ל".

צבר מוסיף ומסביר כי הנתונים מלמדים שהיקף מחזור המסחר של זירות הסוחר הפועלות בהיתר רשות ניירות ערך מהווה כרבע ממחזור המסחר היומי במניות בבורסה בתל אביב. "כך שגם אם היקף קטן מהמסחר המתקיים כיום בזירות יגיע בסופו של דבר אל שוק ההון הישראלי, סביר מאד להניח כי התוצאה תהיה עלייה במחזורי המסחר בבורסה באופן בולט לעין. עד כמה ההשפעה תהיה משמעותית? את זה יגידו רק הזמן ומידת ההיענות של הסוחרים".

איזה יתרון משמעותי נוסף מעניקות הזירות לסוחרי הבורסה?

"בקצרה - ייעול ושכלול תהליך המכירה בחסר על מניות ספציפיות, פעולה אשר קשה לבצע באמצעים הקיימים כיום, אפשרות למינוף משמעותי על מניות ת"א 35 ותנאי מסחר עדיפים"

ובאריכות - מומחי שוק רבים ביצעו בשנים האחרונות ניתוחים עצמאיים ומעמיקים אשר ניבאו ירידות במחיר מניה מסוימת. העניין הוא שלא הייתה להם את היכולת לבצע מכירה בחסר, וגם כשכבר הייתה יכולת שכזו, הביצוע היה מורכב. כעת, מכירה בחסר תהיה דומה לשווקים בחו"ל, בהם ביצוע מכירה בחסר הינו קל כמו העברת הוראת קניה, ויכולת מינוף של פעילות המסחר במניות של עד פי 20 ואף יותר במוצרים אחרים, אשר מאפשר לסוחרים לפעול כמו סוחר מוסדי".

מה להערכתך יקרה בטווח הקצר?

"חזרתם של הסוחרים העצמאיים עם כוח קניה ממונף תייצר באופן מידי גידול בנזילות, צמצום המרווחים בקנייה ובמכירה של מניות וניירות ערך וכפועל יוצא גם שכלול של שוק ההון הישראלי".

ובטווח הארוך?

"אני מעריך כי ההשפעה תתחיל מגידול ברמת העניין שמביעים בשוק המקומי גופים וסוחרי יום, ובכך יחל לנוע הגלגל שיניע את הגידול במחזורים בבורסה בתל אביב מצד הביקוש. המעניין הוא שההשפעה לא תסתיים כאן, שכן השוק הראשוני שיראה את פריחת המחזורים וההתעוררות יציע חברות חדשות וטובות להנפקה כך שרמת העניין תלך ותגדל".

סיכום שלנו: קולמקס ישראל ואיגוד זירות הסוחר ביחד עם רשות ניירות ערך והבורסה בתל אביב יזמו מהלך שמטרתו להטיב עם הצרכן והחוסך הישראלי, אשר כמה מאות מיליארדי שקלים מכספו נמצאים בשוק המניות הישראלי. בשורה התחתונה, המהלך צפוי להגביר את הנזילות, להוזיל עלויות ולשכלל את שוק ההון הישראלי.  

המסקנה המתבקשת היא שזהו בדיוק הזמן לפתוח חשבון בקולמקס ישראל

לפרטים נוספים ולפתיחת חשבון השאר שם וטלפון ויועצינו יחזרו אליך בהקדם

אזהרות:

הפעילות בזירה דורש מיומנות, ידע והבנת הסיכונים ואינה מתאימה לכל אדם

  • פעילות ממונפת כרוכה בסיכון ממשי של אובדן מלוא כספי ההשקעה תוך זמן קצר
  • החברה מפעילה זירה זו פועלת כצד נגדי לעסקאות איתך, ולכן היא מוכרת כשאתה קונה והיא קונה כשאתה מוכר
  • אין באישור שנותנת רשות ניירות ערך לניהול הזירה אישור לטיב המסחר בזירה או במכשירים הפיננסיים הנסחרים בזירה, או אישור כי מדובר באפיק השקעה בטוח או מומלץ

 

תורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד