י"ח אדר ב' התשפ"ד
28.03.2024
חשיפת 'בחדרי'

משבר הגיור: הרבנים יתכנסו וידרשו לקבור את מסקנות השר ניסים

כאלף רבנים מהמגזר החרדי והדתי לאומי יתכנסו השבוע לקריאה נגד המלצות הרפורמה בגיור שהגיש לממשלה השר לשעבר משה ניסים • המארגנים: "הכנס הזה מביא אמירה חדה וברורה: צריך לקבור את המלצות משה ניסים ולשכוח שהם הובאו בכלל בפני הממשלה"

משבר הגיור: הרבנים יתכנסו וידרשו לקבור את מסקנות השר ניסים
ישיבת מועצת הרבנות הראשית צילום: פלאש 90

חודשיים לאחר שמסקנות וועדת הגיור בראשותו של השר לשעבר משה ניסים שנחשפו ב'בחדרי חרדים' - הוגשו לראש הממשלה, עשרות רבנים יתכנסו השבוע ויקראו לקבור את המסקנות.

ל'בחדרי חרדים' נודע, כי ביום רביעי הקרוב יגיעו קרוב לאלף רבנים לכנס נגד המלצות הרפורמה בגיור שהגיש לממשלה השר לשעבר משה ניסים. בכנס ישתתפו רבנים מהמגזר החרדי והדתי לאומי שיביעו את התנגדותם הנחרצת להמלצות שבין היתר עלולות לתת הכרה של המדינה לגיורי הרפורמים בחו"ל.

בין המשתתפים: הראשל"צ ורבה של ירושלים הגרש"מ עמאר, הרב הראשי לשעבר הגרי"מ לאו, חבר מועצת חכמי התורה הרב ראובן אלבז, הרב דב ליאור, הרב שטיינר ועוד.

בכנס יתייחסו הרבנים לסכנות הרבות מהדו"ח שהגיש משה ניסים ועל חיזוק מעמדה של הרבנות הראשית לישראל בתקופה בה ארגונים שונים מנסים באופן מכוון להחלישה.

ממארגני הכנס נמסר: "הכנס הזה מביא אמירה חדה וברורה, צריך לקבור את המלצות משה ניסים ולשכוח שהם הובאו בכלל בפני הממשלה. אנו מקווים שהאמירה הנחרצת של הכנס תביא לציבור הרחב את הדאגה של הרבנים ביחס לציביון היהודי של המדינה ותציב לפנינו את האחריות הגדולה לשמור על השלימות והיהדות של העם היהודי".

בשבוע שעבר התייחס השר לשעבר ניסים למסקנות שהגיש ואשר ירדו מסדר היום ואמר במהלך כנס שהתקיים במכון הישראלי לדמוקרטיה כי לא יהיה חכם להספיד את חוק הגיור שהוגש לממשלה. לדבריו, "שמעתי גם פה הספדים על החוק, ואני אומר: חכמים היזהרו. המציאות היא לא כפי שהיא משתקפת. היו התבטאויות חריפות בלתי נסבלות כנגד החוק, אבל אני חושב ויודע שלא כדאי להספיד אותו".

כזכור, 'בחדרי חרדים' חשף את מסקנות וועדת הגיור שמעניקות בין היתר הכרה לגיור רפורמי לאחר שבמסקנות נכתב כי, "גיורים שנעשו בחוץ לארץ בידי קהילה יהודית מוכרת כהגדרתה בחוק יהיו מוכרים לצורך חוק השבות. שר הפנים באישור השר יתקין תקנות כדי למנוע ניצול לרעה של גיורים אלה לצורך קניית מעמד בישראל, בדומה לנוהל הקיים כיום של משרד הפנים". 

קודם להגשת ההמלצות לראש הממשלה התכנסו הרבנים הראשיים לישראל הראשל"צ הגר"י יוסף והרה''ר הגר''ד לאו וקראו "לדחות על סף" את המסקנות המדוברות.

בעקבות כך תקף מגבש ההמלצות השר לשעבר ניסים את הרבניל הראשיים ואמר, "הרבנים לא עיינו כהלכה בדו"ח. אני נלחם בהתבוללות הם יוצרים התבללות". לדברי ניסים, "לא כל גדולי ישראל הם גדולים באמת. בג"ץ פסק לפני מספר שנים שגיור חרדי צריך להכיר בו. הרפורמים הגישו עתירות בשביל לקבל הכרה. פסק הדין כבר מוכן וברור שהם יקבלו הכרה. כדי להימלט מאותו פסק הדין הגישה הממשלה הצע"ח. לכן אילולי ההצעה שלי תהיה התבוללות גדולה יותר". 

בנוסף הבהיר יו"ר ש"ס שר הפנים דרעי כי הוא מתנגד באופן חד משמעי להמלצות אלו וכי ידאג שלא יעלו אפילו לדיון. לדברי דרעי, "המוסמך היחידי על פי תקנות הממשלה להגיש הצעת חוק בנושא הגיור הוא שר הפנים, וברור לגמרי שלא אגיש הצעה זו". 

דרעי דרש לחזור מיידית להצעת החוק בנושא שהפצתי ואושרה בממשלה, שעיקרה - רק גיור ממלכתי של הרבנות הראשית יוכר בישראל.

חוק הגיור משה ניסים

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד