ח' ניסן התשפ"ד
16.04.2024
חוק הגיוס

המדינה מבקשת דחייה מבג"ץ ב-7 חודשים

בצל המשבר בין הסיעות החרדיות, המדינה פנתה היום לבג"ץ וביקשה דחייה בהפקעת חוק הגיוס בשבעה חודשים • בסיעה הליטאית 'דגל התורה' פנו בשבוע שעבר ליו"ר הקואליציה אמסלם בדרישה להמשיך בדיוני וועדת הגיוס בכדי להכין את החוק הגיוס תוך ניסיון להעביר את החוק עוד במהלך פגרת הקיץ או לכל המאוחר בפתח מושב החורף

המדינה מבקשת דחייה מבג"ץ ב-7 חודשים
בחדרי חרדים

בצל המשבר בין הסיעות החרדיות, המדינה פנתה היום (ראשון) לבג"ץ וביקשה דחייה בהפקעת חוק הגיוס בשבעה חודשים.

הבקשה הגיעה לאחר שבג"ץ ביטל לפני כשנה את החוק וקבעה כי חוק הגיוס יופקע תוך שנה באם לא יחוקק חוק גיוס חדש, אלא שלאחר הגיעו להבנות בקואליציה ולאחר דרישתו של ליצמן, הממשלה ביקשה דחייה בשבעה חודשים.

המשמעות היא: חוק הגיוס לא יבוא לדיון בשבועות הקרובים אלא לקראת חודש אדר אז יסתיים המועד (באם בג"ץ יקבל את בקשת הדחייה) שיפקע החוק.

בסיעות החרדיות מנסים למשוך את הזמן כדי להכניס בהסכם הקואליציוני הבא חוק מתון יותר, שיבוא להצבעה בקריאה שניה ושלישית.

כזכור, בשבוע שעבר הודיע סגן השר יעקב ליצמן לראש הממשלה כי הוא צפוי להתפטר במיידית מהקואליציה באם לא יושג דיחוי מבית המשפט העליון, בתשובת המדינה על חוק הגיוס - בתוך שבוע.

בכך הוסיף סגן השר יעקב ליצמן שמן למדורה והחריף את המשבר הקואליציוני סביב חוק הגיוס, מאחר ולא ברור האם בג"ץ יאשר דחייה נוספת לחוק והדבר אינו בידי ראש הממשלה או הגורמים הפוליטיים האחרים.

סגן השר ליצמן הודיע על כך גם לחברי סיעת 'יהדות התורה', במהלך ישיבת הסיעה השבועית, מאחר ונראה כי אין אפשרות להעביר את חוק הגיוס במתכונת שתתקבל על דעת הסיעות החרדיות.

מנגד, בסיעה הליטאית 'דגל התורה' פנו ליו"ר הקואליציה אמסלם בדרישה להמשיך בדיוני וועדת הגיוס בכדי להכין את החוק הגיוס תוך ניסיון להעביר את החוק עוד במהלך פגרת הקיץ או לכל המאוחר בפתח מושב החורף.

תורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד