י"ח אדר ב' התשפ"ד
28.03.2024
הַרְחִיבִי מְקוֹם אָהֳלֵךְ

היסטוריה בבאיאן: ה'קלויז' בשיפוצים - החסידים יתפללו בגור

בחסידות באיאן מרחיבים את בית המדרש הגדול ובינתיים יעברו להתפלל בבית המדרש הישן של חסידות גור • לקראת המעבר החל מהשבת הקרובה, פורסמו הנחיות והוראות לחסידים • וגם, תיעוד מהשיפוצים שהחלו בשבוע האחרון

היכל הקלויז של חסידות באיאן השבוע
היכל הקלויז של חסידות באיאן השבוע צילום: באדיבות המצלם

במסגרת הרחבת ה'קלויז' המיתולוגי של חסידות באיאן ברחוב מלכי ישראל בירושלים, בימים הקרובים יעברו חסידי באיאן להתפלל החל מהשבת הקרובה פרשת דברים - חזון, בבית המדרש הישן של חסידות גור ברחוב רלב"ח בירושלים.

מדובר בהרחבה היסטורית בחסידות באיאן, המרחיבה את בית המדרש הגדול שנעשה צר מלהכיל את החסידים בשנים האחרונות בימים הנוראים ובשאר ימות השנה.

מדובר בהרחבה בעלות של עשרות מיליוני שקלים, במהלכה בית המדרש מצד מערב שלו עד סוף רחוב שמגר, שם שכנה הישיבה ובניינים נוספים, הכול יתחבר לבית מדרש אחד כאשר הכיפה המיתולוגית בגג הבניין תישאר במקומה.

השיפוצים לא יסתיימו בחגים הקרובים ולכן בחודשי החגים הורידו רק את הקירות הפנימיים כדי שיווצר חלל גדול ושם יוכלו להתפלל במקום שיכפיל את בית הכנסת. בשלב ראשון יוקם על הקומה שתיהרס אהל ענק, שיחובר לקלויז.

בינתיים, עד החגים יתפללו החסידים בבית המדרש הישן של חסידי גור ברחוב רלב"ח, הסמוך לבית המדרש של באיאן.

במודעה שתלו בבאיאן ניתנו שורת הוראות לקראת המעבר לגור שם נכתב "ביהמ"ד זה הוקצה עבורנו לתפילה, ברשותם האדיבה של גבאי ביהמ"ד 'גור', כיון שנשהה במקום שאינו שלנו וחלקו משמש כיום כישיבת חסידי 'גור' הפעילה גם בשבתות אלו, מבקשים בכל לשון של בקשה שלא להסתובב כלל בבנין מעבר לזמני התפילות והלימוד בערב שבת ובשבת, במיוחד אין לשהות במקומות ובאגפים שאינם עומדים לרשותינו לתפילה וללימוד".

"המשתמשים בספרים מתבקשים להחזירם למקומם מיד בגמר השימוש, כיוון שמסדרי הספרים הקבועים אינם מכירים את מקומותיהם וצריכים אנו להחזיר את המקום לקדמותו בכל מוצאי שבת. יש להשתדל לשמור מאד על המקום נקי ומסודר עד כמה שאפשר. אין לשלוח ילדים כלל ללא השגחת האב. המקום בעזרת הנשים מצומצם מאד, ציבור הנשים מתבקשות לתת עדיפות במקומות הישיבה לבעלות השמחה ומשפחותיהן".

כזכור וכפי שדווח ב'בחדרי חרדים', הישיבה הגדולה של באיאן עברה לפני כמה חודשים לגרין פארק במודיעין עילית, וכעת עם פינוי שטח הפנימייה נסללה הדרך להרחבת ה'קלויז' הגדול.

'בחדרי חרדים' עם תיעוד מהשיפוצים הנרחבים שהחלו בשבוע האחרון.

חסידות באיאן חסידות גור קלויז שיפוצים

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 3 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד