י"ט אדר ב' התשפ"ד
29.03.2024
רק דקירה אחת והסכין נשברה

זהו גזר דינו של המחבל שדקר את נירית

שנתיים וחצי אחרי הפיגוע נגזר הבוקר דינו של המחבל חמדה פאיז, אשר דקר את נירית זמורה מחוץ למרכול רמי לוי בגוש עציון • עו"ד של המשפחה: "רק לראות את החיוך של המחבל כששמע את שנות המאסר בפועל היה כדי להבין את גודל המחדל ואת חוסר ההרתעה"

זהו גזר דינו של המחבל שדקר את נירית
פיגוע דקירה, סכין צילום: גרשון אלינסון, פלאש 90

14 שנות מאסר ותשלום פיצויים של חצי מיליון ש"ח נגזרו על המחבל שדקר את נירית זמורה.

בגזר הדין שנפסק היום בבית משפט יהודה במחנה עופר, למחבל שדקר את נירית זמורה הוטל על המחבל עונש מאסר של 14 שנה, ותשלום פיצויים של חצי מיליון ש"ח לזמורה. במהלך הקראת גזר הדין ישב המחבל וחייך.

עו"ד חיים בלייכר מארגון 'חוננו' שמלווה את המשפחה מסר בתגובה לפסק הדין, "רק לראות את החיוך של המחבל כששמע את שנות המאסר בפועל היה כדי להבין את גודל המחדל ואת חוסר ההרתעה".

עו"ד בלייכר לאחר גזר הדין

במהלך המשפט זוכה המחבל מניסיון לרצח והורשע רק בגרימת חבלה, כיוון שהסכין נשברה במהלך הדקירה ולפי השופטים לא ניתן להוכיח שכוונת המחבל הייתה לרצוח.

המחבל חמדה פאיז מחברון, דקר את נירית זמורה בצהריי יום רביעי ט"ו חשוון תשע"ו - לפני כשנתיים וחצי בכניסה למרכול רמי לוי בצומת גוש עציון. המחבל נמלט ונעצר לאחר מרדף קצר.

השופטים החליטו שלא להרשיעו בניסיון רצח, מאחר וישנו "קושי לקבוע קיומה של כוונה להמית כאשר מדובר במעשה דקירה אחד" נימקו, "עקב שבירת הקת לא היה ביכולתו של הנאשם לשוב ולדקור את המתלוננת פעמים נוספות".

פיגוע דקירה גזר דין מחבל מאסר פיצויים

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד