י"ט אדר ב' התשפ"ד
29.03.2024
חוק הגיוס

'יש עתיד' לבג"ץ: "כניעה מבישה לחרדים"

מפלגת יש עתיד הגישה לבג"ץ את התנגדותה לבקשת הממשלה להארכה לחוק הגיוס • לפיד: "אין שום הצדקה לדחות את חוק הגיוס. זו עוד כניעה מבישה של נתניהו לחרדים. הייתה להם שנה"

'יש עתיד' לבג"ץ: "כניעה מבישה לחרדים"
מרים אלסטר - פלאש 90

מפלגת יש עתיד הגישה הבוקר (ב) לבג"ץ את התנגדותה לבקשת הממשלה להארכה לחוק הגיוס. 

כפי שדווח אתמול ב'בחדרי, המדינה פנתה לבג"ץ וביקשה דחייה בהפקעת חוק הגיוס בשבעה חודשים. הבקשה הגיעה לאחר שבג"ץ ביטל לפני כשנה את החוק וקבעה כי חוק הגיוס יופקע תוך שנה באם לא יחוקק חוק גיוס חדש, אלא שלאחר הגיעו להבנות בקואליציה ולאחר דרישתו של ליצמן, הממשלה ביקשה דחייה בשבעה חודשים.

יו"ר 'יש עתיד' ח"כ יאיר לפיד התייחס היום לפניית 'יש עתיד' לבג"ץ ואמר: "אחרי שנתניהו ביקש מצה"ל ומשרד הביטחון לכתוב את חוק הגיוס, הוא שוב נכנע לחרדים. מה יש לדחות? מה לא ברור? צה"ל כתב את החוק הזה. הרמטכ"ל חתם עליו. יש עתיד הגישה היום לבג"ץ עתירה נגדית. אין שום הצדקה לדחות. זו עוד כניעה מבישה לחרדים. היה להם מספיק זמן. כל יום שעובר קורה רק דבר אחד: לא מגייסים חרדים, וחרדים לא יוצאים לעבודה".

בהתנגדות לתשובתה לבקשת המדינה להאריך את מועד דרשה מפלגת יש עתיד מבג"ץ לדחות את בקשת נתניהו. בפניה לבג"ץ נכתב כי "מפלגת יש עתיד רואה חשיבות עצומה במציאת פתרון ללא דיחוי שיוביל לגיוס תלמידי הישיבות. בכל הכבוד, בקשת המשיבים לקבלת ארכה אינה "מוצא אחרון של ממש" כפי שמנמקת המדינה, שהרי אין כל מניעה להמשיך בהליכי החקיקה במהלך פגרת הכנסת, לבטח לאור חשיבות הסוגיה".

עוד נאמר ב"טענת המשיבים כי "הכרחי לאפשר לממשלה ולכנסת להשלים את הליך החקיקה". וכי הממשלה מתעלמת מן העובדה כי המשיבים נמנעו מלנצל את פרק הזמן הממושך אשר ניתן לשם הסדרת הסוגיה. הריטואל לפיו המשיבים ממתינים ל"דקה האחרונה" ומציבים את בית המשפט הנכבד בפני עובדה מוגמרת - אינו ראוי ואף אינו מוצדק. כאמור, הצעת החוק זוכה לרוב מקרב חברי הכנסת. יתר על כן, המתווה העומד על הפרק כולל ממילא "שנת היערכות", ועל כן הוא מותיר די זמן לכל הגורמים הרלוונטיים לפעול לשם מימושו הלכה למעשה. לאור העובדה שנותרו חודשיים להשלמת חקיקה אשר עברה בקריאה ראשונה, אין כל הצדקה לבקשה למתן ארכה".

כזכור, אתמול דווח ב'בחדרי חרדים', המדינה פנתה לבג"ץ וביקשה דחייה בהפקעת חוק הגיוס בשבעה חודשים. הבקשה הגיעה לאחר שבג"ץ ביטל לפני כשנה את החוק וקבעה כי חוק הגיוס יופקע תוך שנה באם לא יחוקק חוק גיוס חדש, אלא שלאחר הגיעו להבנות בקואליציה ולאחר דרישתו של ליצמן, הממשלה ביקשה דחייה בשבעה חודשים.

המשמעות היא: חוק הגיוס לא יבוא לדיון בשבועות הקרובים אלא לקראת חודש אדר אז יסתיים המועד (באם בג"ץ יקבל את בקשת הדחייה) שיפקע החוק.

בסיעות החרדיות מנסים למשוך את הזמן כדי להכניס בהסכם הקואליציוני הבא חוק מתון יותר, שיבוא להצבעה בקריאה שניה ושלישית.

כזכור, בשבוע שעבר הודיע סגן השר יעקב ליצמן לראש הממשלה כי הוא צפוי להתפטר במיידית מהקואליציה באם לא יושג דיחוי מבית המשפט העליון, בתשובת המדינה על חוק הגיוס - בתוך שבוע.

בכך הוסיף סגן השר יעקב ליצמן שמן למדורה והחריף את המשבר הקואליציוני סביב חוק הגיוס, מאחר ולא ברור האם בג"ץ יאשר דחייה נוספת לחוק והדבר אינו בידי ראש הממשלה או הגורמים הפוליטיים האחרים.

סגן השר ליצמן הודיע על כך גם לחברי סיעת 'יהדות התורה', במהלך ישיבת הסיעה השבועית, מאחר ונראה כי אין אפשרות להעביר את חוק הגיוס במתכונת שתתקבל על דעת הסיעות החרדיות.

מנגד, בסיעה הליטאית 'דגל התורה' פנו בשבוע שעבר ליו"ר הקואליציה דוד אמסלם בדרישה להמשיך בדיוני וועדת הגיוס בכדי להכין את החוק הגיוס תוך ניסיון להעביר את החוק עוד במהלך פגרת הקיץ או לכל המאוחר בפתח מושב החורף.

חוק הגיוס דחייה עתירה יש עתיד

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד