י"ז ניסן התשפ"ד
25.04.2024
חשש בעולם

"האלמנה הלבנה" שמאיימת להחריב את חופשת הקיץ

חשש בעולם מפני פיגועים שמתכננת מחבלת בריטית המבוקשת בגין רצח של 400 בני אדם, להוציא לפועל בכמה חופים פופולריים במהלך הקיץ הקרוב

"האלמנה הלבנה" שמאיימת להחריב את חופשת הקיץ
אילוסטרציה צילום: unsplash

מחבלת בריטית המכונה "האלמנה הלבנה" ונחשבת למגייסת הגדולה של מחבלים מתאבדים, מתכננת על פי ההערכות מודיעיניות, לתקוף שורה של חופים פופולריים במהלך הקיץ הקרוב. כך מדווחים כלי תקשורת בבריטניה.

"האלמנה" סמנתה לואיז ליוטווייט, התגוררה במחוז דאון, שבצפון אירלנד. היא התאסלמה בשנת 2,000 כשהיתה בת 17, והיא אלמנתו של המחבל ממוצא ג'מייקני ג'רמיין לינדזי, שהתאבד במהלך סדרת פיגועי הטרור ברכבת התחתית בלונדון בשנת 2005. היא הכירה את המחבל בשנת 2000, התאסלמה ושינתה את שמה לשראפייה, וכעבור שלוש שנים הם התחתנו, לאחר הפיגוע בלונדון בו נהרגו 26 בני אדם, היא טענה כי לא ידעה דבר על פעילותו, וגם גינתה את מתקפת הטרור שביצע בעלה.

בשנת 2014 דיווחו כלי תקשורת בעולם כי היא התחתנה לשייח' חסן מועלם איבראהים, מנהיג ארגון א-שבאב, והצטרפה לארגון בפועל והחלה לגייס פעילי טרור.

על פי הדיווחים באנגליה, "האלמנה הלבנה" מתכננת לפוצץ אתרי נופש, בספרד, יוון, תורכיה, קפריסין, האיים הקנריים ואתרי נופש בבריטניה.

על פי הדיווח, האלמנה מנסה לבצע טבח באחד החופים בדומה לטבח שביצעו טרוריסטים ב-2015 בחוף בטוניס, שם נרצחו 27 תיירים.

פרטים על התוכניות של האלמנה, התגלו בהודעות דוא"ל מוצפנות שנחשפו על ידי סוכני מודיעין, כך דווח ב'דיילי סטאר' הבריטי.

על פי הדיווח בעיתון, עד כה גויסו 30 מחבלים, רבים מהם נשים, נוצרים או לבנים ללא דת, שהתאסלמו ומתכננים פיגועי התאבדות, מתוך שנאה נגד "בריטניה וכל מה שהמערב מייצג".

לדברי המקור שמסר לעיתון את הדיווח, "היא הדריכה עשרות טרוריסטיות לבנות שהתאסלמו, כי היא יודעת שהם נראות פחות חשודות לשירותי הביטחון".

היא מבוקשת בגין כמה מעשי טבח שעמדה מאחוריהם - שגבו בסך הכולל 400 קורבנות. ב-2005 היא נמלטה לקניה לאחר שבעלה רצח 52 בני אדם ומאז נעשים מאמצים לאתרה ולהביאה לדין, בינתיים ללא הצלחה.

מחבלת טרור חופשה חופים נופש

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד