י"ח אדר ב' התשפ"ד
28.03.2024
סערת ההדלפות

רוב שרי הקבינט מסכימים לפוליגרף - מי מתנגד?

הדלפות מהקבינט שוב עלו לסדר היום הציבורי בפוליטיקה ובתקשורת, 'ידיעות' בדק בין השרים החברים בקבינט, מי מהם מוכן להיבדק בפוליגרף כדי להסיר מעליו את החשדות • להלן התוצאות

רוב שרי הקבינט מסכימים לפוליגרף - מי מתנגד?
נתניהו בישיבת ממשלה צילום: מארק ישראל סלאם, פלאש 90

לאור פרסום ההדלפות מישיבות הקבינט שעולות שוב ושוב לכותרות, בעקבותיהן, שוב עולה הדרישה מהשרים לערוך בדיקת פוליגרף, כדי לעלות על זהות המדליף מדיוני הקבינט החשאיים.

'ידיעות אחרונות' בדק בין שרי הקבינט, האם הם יהיו מוכנים לעבור בדיקת פוליגרף שתנקה את שמם, באופן מפתיע רוב חברי הישיבה הסכימו להיבדק, כאשר השרה איילת שקד התנתה את הבדיקה, בבדיקת כל החברים ואילו השר לביטחון פנים ביקש לבדוק גם את הגורמים המקצועיים. מי שמתנגד לבדיקה, הוא השר לענייני מודיעין השר ישראל כץ, שהודיע כי הוא מתנגד לערוך בדיקה, ואילו ראש הממשלה והשר לענייני ירושלים זאב אלקין לא הגיבו האם הם מוכנים לבדיקה.

כזכור, ראש הממשלה בנימין נתניהו התייחס אתמול (שני) במהלך ישיבת הסיעה להדלפות מהדיונים הרגישים ואמר כי "אי אפשר לנהל קבינט בציוצים בטוויטר ובהדלפות", תוך שהוא מתייחס לקרב שהתגלע בין בנט לליברמן סביב ההדלפות בחוק.

גם שר האוצר וחבר הקבינט משה כחלון התייחס להדלפות ולהצעה לערוך בדיקת פוליגרף לחברי הקבינט, "אני לא יודע אם פוליגרף ריאלי אבל הנושא הוא מאד מאד חמור. זה דיני נפשות. כרגע מתקיים דיון בקבינט בנושא הזה אבל עוד לא נסגר שום דבר אבל תומך בכל מהלך שימנע הדלפות וירתיע שרים מהן".

לפיד בנאומו אתמול במליאה.

לפיד התייחס אף הוא להדלפות מהקבינט, "קיבלנו במהלך הקבינט הדלפות וקיבלנו אחרי הקבינט הדלפות. ראש הממשלה נתניהו הודיע אגב לפני חצי שעה שהוא לא מאמין בהדלפות. אתה הדלפת מהקבינט שבו אני ישבתי. תבוא, תסתכל לי בעיניים מפה, מהדוכן הזה ותגיד לי שזה לא נכון, אני יודע ואתה יודע שזה נכון. אתה הדלפת מהקבינט שבו אני ישבתי בזמן מבצע צבאי. ואתה מדליף מהקבינט היום בזמן מצב שבו אזרחי ישראל תחת איום. אתה וכל השרים שלך".

"אני עוד זוכר בממשלה הקודמת" שיחזר לפיד, "אני והשר לשעבר איציק אהרונוביץ' נהגנו מדי פעם להציע פוליגרף בישיבות הקבינט רק בשביל לראות איך ראש הממשלה וכל השרים מסתכלים לתקרה ומחכים ומקווים שהרגע הזה יעבור", הוסיף לפיד.

בדיקת פוליגרף קבינט הדלפות

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד