י"ח אדר ב' התשפ"ד
28.03.2024

שיכון ובינוי: בכיר עוכב לחקירה בחשד למעורבות בשוחד לגורמי ממשל בקניה

ארבעה חודשים לאחר שנפתחה החקירה, חוקרי היחידה הארצית לחקירות הונאה בלהב 433, עיכבו לחקירה באזהרה בכיר בחברה לשיכון ובינוי, בחשד למתן שוחד לגורמי ממשל בקניה ועבירות נוספות. על פי החשד, תשלומי השוחד יועדו לאפשר ביצועם של מיזמי בניה בקניה בהיקף של מאות מיליוני דולרים וברחבי העולם

שיכון ובינוי: בכיר עוכב לחקירה בחשד למעורבות בשוחד לגורמי ממשל בקניה
צילומסך יוטיוב

ארבעה חודשים לאחר שנפתחה החקירה, חוקרי היחידה הארצית לחקירות הונאה בלהב 433, עיכבו לחקירה באזהרה בכיר בחברה לשיכון ובינוי, בחשד למתן שוחד לגורמי ממשל בקניה ועבירות נוספות.

החקירה מתנהלת ביחידה הארצית לחקירות הונאה בלהב 433 בשיתוף עם רשות ניירות ערך, גורמי אכיפה בינלאומיים, ובליווי פרקליטות מיסוי וכלכלה. מדובר בפרשה בינלאומית בחשד למתן שוחד על ידי חברת שיכון ובינוי, הבונה בארץ וברחבי העולם, במסגרתה הועברו לכאורה תשלומי שוחד לנציגי ממשל זרים בקניה, בד בבד עם ביצוע עבירות נוספות.

על פי החשד, תשלומי השוחד יועדו לאפשר ביצועם של מיזמי בניה בקניה בהיקף של מאות מיליוני דולרים וברחבי העולם. במסגרת פרשה זו, נעצרו בחודש אדר המנכ"ל לשעבר, רואה החשבון המבקר של החברה, אחראי על תחום הבריאות ב-BDO, שלושה בכירים לשעבר ובהווה ב–SBI, חברה נכדה של שיכון ובינוי.

שיכון ובינוי

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד