י"ח אדר ב' התשפ"ד
28.03.2024
התיעוד המטריד מבית שמש

מחאה פרובוקטיבית בעקבות הסרטון - נחלה כישלון • העימותים בשכונה הקיצונית נמשכו גם הלילה

תושבת בית שמש יזמה אתמול מחאה וקראה להגיע ב"לבוש נועז", זאת בעקבות התיעוד שפורסם בכלי התקשורת, בו נראית נערה "לא צנועה" נמלטת מהמון חרדי קיצוני הרודף אחריה ומקלל אותה, אולם המחאה לא צלחה | בתוך כך, העימותים בשכונה הקיצונית נמשכו גם הלילה

צילום אילוסטרציה
צילום אילוסטרציה

למרות הסערה, ואולי אף בעקבותיה, הקיצונים תושבי בית שמש המשיכו גם הלילה (רביעי) לאחר חצות במאבק נגד נערים השוליים והשבאבניקים שמתקהלים בשכונה, מה שלדבריהם מציק ומפריע. כך נודע ל'בחדרי חרדים'.

מוקדם יותר, נערכה מחאה נגדית - תושבים חילונים הודיעו מבעוד מועד על הפגנה אליה נקראו החילונים להגיע "עם בגדים נועזים", וקריאה זו הופנתה "לכל מי שאכפת לו מהעיר". אולם למרות הקריאה ברשתות החברתיות להגיע בשעה 20:30 לשכונת רסידו, הגיעו רק מעטים, עשרות בודדות.

יוזמת המחאה הנגדית, עמליה בוחבוט-קורן, כתבה בפייסבוק לאחר הכישלון, "תמשיכו לבכות ולא להגיע להפגנות. אני לא רוצה לשמוע תגובה של אף אחד". במהלך ההפגנה הנגדית נכחו במקום כוחות משטרה על מנת למנוע עימותים, אולם לא היו די מפגינים בשביל ליצור חיכוך וההפגנה התפזרה.

כזכור, אתמול פורסם תיעוד ב'ערוץ עשר' שגרר לסערה גם בשאר כלי התקשורת. בתיעוד הוידאו נראית נערה לבושת מכנסיים נמלטת מהמון חרדי קיצוני אשר רודף אחריה ומקלל אותה.

התיעוד שפורסם אמש. 

בתיעוד הוידאו נשמעות קריאות גנאי לעבר השוטרים. "אייי מסכנה, היא ברחה", נשמעת אומרת מי שתיעדה את הסרטון, בו נראים עשרות רצים ברחוב, ככל הנראה לעברה. "נאצים", "ימח שמך, תעלה באש" היו רק חלק מקריאות הגנאי לעבר כוחות המשטרה.

בעקבות הסרטון, פנה ח"כ מוסי רז מ'מרצ' לשר לביטחון פנים גלעד ארדן, וכתב, "זהו אירוע תקדימי המהווה הסלמה חמורה ביחס שבין חרדים לנשים בעיר. אירועים אלה יוצרים אווירת אימה ומהווים פגיעה חמורה בחופש התנועה של נשים במרחב הציבורי. חובתה של המדינה להגן על ביטחון אזרחיה כמו גם על זכותם הדמוקרטית לבחור את אורח חייהם, בכל מקום ובכל זמן".

הנערה עצמה התראיינה לאורך יום האתמול, זה החל בראיון ליעל דן בגל"צ והמשיך לאורך היום במהדורות בטלוויזיה. בראיון שהעניקה לכתבת 'כאן' יערה שפירא, אמרה הנערה "לא ידעתי מה יקרה, לא ידעתי מה הם יכולים לעשות לי, כי הם אנשים משוגעים".

"אי אפשר לדעת, זה פחד שא"א להסביר אותו, את לא יודעת מה לעשות באותו רגע. כל הפרצופים ישר מסתובבים לכיוון שלך, את רואה אותם מתקדמים לכיוון שלך, אז קלטתי שאני צריכה לרוץ ועכשיו, החברות שלי צעקו לי "תרוצי, תרוצי" ואני לא קלטתי". 

הבוקר, הצטרפה השרה לשיוויון חברתי חברת הכנסת גילה גמליאל מ'הליכוד' למגנים ואמרה כי "מדובר בפלגים קיצוניים, משולחי רסן, אלימים ומסוכנים המנסים להשליט טרור על נשים במרחב הציבורי. כך נכון להתייחס אליהם - כאל עבריינים. זו אינה רוח היהדות ואינה רוח הישראליות, והם אינם פועלים מטעמים דתיים או רוחניים. המרחב הציבורי שייך לכולנו".

גמליאל הוסיפה והבהירה, כי "בראש ובראשונה יש למצות את הדין בחומרה עם התוקפים ולוודא כי אנשי משטרה וסיור עירוני מבטיחים את שלומן של נשים במרחב הציבורי גם בשכונות בעלות ציביון דתי או חרדי. בשבוע הבא נציין את ט' באב יום חורבן הבית וראוי להזכיר שגם הדרת נשים היא שנאת חינם".

כפי שכבר הערכנו בראשית השבוע ב'בחדרי חרדים', המחאות הללו צפויות להימשך בימים הקרובים עד שיצליחו לסלק אחת ולתמיד את אותם נערי שוליים המשפיעים על השכונה גשמית ובעיקר רוחנית.

חרדים קיצוניים בית שמש שבאבניקים נערה תיעוד מדאיג

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד