י"ט אדר ב' התשפ"ד
29.03.2024

איזו חברת-כנסת החלה את הקריירה במד"א?

ח"כ ד"ר רחל אדטו ביקרה במטה מד"א וקיבלה סקירה מקיפה על הפעילות • "אני מכירה את צרכיהם של ארגוני החירום מקרוב", סיפרה ושחזרה ימים מקדם

צילומים: אסף פראזינגר, דובוות מד"א
צילומים: אסף פראזינגר, דובוות מד"א

חברת הכנסת ד"ר רחל אדטו (קדימה) ביקרה ביום ה' האחרון במטה ארגון מגן דוד אדום ונפגשה עם מנכ"ל מד"א, רמ"ג אלי בין וצמרת ההנהלה של הארגון.

במהלך הביקור, קיבלה אדטו סקירה מפי מנכ"ל מד"א על כלל פעילויות מד"א ועל פעילות שירותי הדם בפרט.

מנהל אגף מבצעים במד"א, גיל מושקוביץ', סקר בפניה את מערכות השליטה והבקרה המתקדמות המותקנות במוקדי מד"א ומסייעות לעובדי ומתנדבי הארגון לפעול ביעילות ובמהירות ואף הדריך אותה בסיורה במוקד המבצעים הלאומי של מד"א (ממל"מ).

לאחר מכן, הוצגו בפני חה"כ אדטו שלל רכבי ההצלה בהם משתמשים צוותי מד"א לצורך הצלת חיים, החל מאמבולנסים וניידות טיפול נמרץ ועד לרכבי החפ"ק החדישים, ג'יפ מד"א, אופנועי מד"א ואמבולנס המשאלות באמצעותו מנסים צוותי מד"א למלא בקשות מיוחדות של חולים קשים.

חה"כ אדטו, שכיהנה בעבר בתפקיד סגנית מנהל בית החולים הדסה עין כרם וכסמנכ"ל המרכז הרפואי שערי צדק, התעניינה בפעילות המתנדבים, בפעילות מסוקי מד"א, בפריסה הרחבה של הארגון ברחבי הארץ ויכולת המענה הגבוהה שלו לכל קריאה ומקורות התקציב שלו המאפשרים את הפעילות העניפה.

לקראת תום הביקור סיפרה חה"כ אדטו כי את פעילותה הרפואית, החלה כמתנדבת במד"א ומשם רכשה אל הארגון אהבה גדולה. "כמי שהחלה את הקריירה הרפואית כמתנדבת במד"א הארגון הזה מוכר לי היטב ועד היום אני גרופית שלכם", סיפרה אדטו והוסיפה "נפלה בחלקי בעבר האחריות על נושא היערכות לשעת חירום במרכז הרפואי שערי צדק ואני מכירה את צרכיהם של ארגוני החירום מקרוב".

חה"כ אדטו הדגישה את החשיבות הרבה שיש בשמירה על עוצמתו של מד"א בשעת שגרה על מנת שיוכל לפעול במלוא העוצמה והיכולות בשעת חירום. "למד"א תפקיד מרכזי ביותר בהווייתה של מדינת ישראל בשעת חירום. הארגון מהווה את החוסן הלאומי שלנו בחירום ועל כן חייב להיות חזק גם בשגרה.

"על מדינת ישראל מוטלת האחריות לעשות כל שביכולתה על מנת שמד"א יוכל להמשיך ולפעול במלוא העוצמה כל העת, על מנת שברגעי החירום האמיתיים יוכל הארגון להעניק מענה מהיר, מקצועי ויעיל לכל צורך שעלול להתעורר", סיכמה אדטו.
תורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד