י"א ניסן התשפ"ד
19.04.2024
"לאור תמיכת כבודו בחוק"

לא מתאפקים: הרפורמים דורשים נציג בגוף הבוחר למועצת הרבנות

שעות לפני ההצבעה הדרמטית בכנסת על חוק הלאום השנוי במחלוקת - בתנועה הרפורמית לא מתאפקים מלנסות ולקצור כבר בשלב זה את פירותיו. במכתב ששיגרו לשר הדתות, ונחשף כעת לראשונה כאן ב'בחדרי', הם דורשים ממנו למנות נציג מטעמם לגוף הבוחר את מועצת הרבנות

לא מתאפקים: הרפורמים דורשים נציג בגוף הבוחר למועצת הרבנות
ישיבת מועצת הרבנות הראשית צילום: פלאש 90

פרסום ראשון: שעות לפני ההצבעה על חוק הלאום במליאת הכנסת, הרפורמים לא מתאפקים מלנסות כבר בשלב זה לקצור את פירותיו - ודורשים במפגיע למנות נציג מטעמם בגוף הבוחר את מועצת הרבנות הראשית.

לידי 'בחדרי חרדים' הגיע מכתב ששיגרה היום (רביעי) עורכת הדין אורלי ארז-לחובסקי, בשם התנועה הרפורמית בישראל, לשר הדתות דוד אזולאי, בדרישה למנות נציג רפורמי באסיפה הבוחרת של הרבנות הראשית, כשהיא מציגים כאסמכתא משפטית את חוק הלאום, הצפוי להיות מאושר בשעות הקרובות.

במכתב, הנחשף כאן ב'בחדרי חרדים' לראשונה, כותבים בתנועה הרפורמית לשר הדתות, כי: "בימים אלה נבחרים נציגים לאסיפה הבוחרת מכוח חוק הרבנות הראשית לישראל, שעל פי החוק, האסיפה הבוחרת היא בת 150 חברים, מהם 80 רבנים ו-70 נציגי ציבור".

"ביחס לנציגי ציבור, קובע סעיף 8 לחוק כי אלו יהיו הנציגים: ראשי הערים הגדולות; 6 ראשי המועצות המקומיות הגדולות; 4 ראשי המועצות האזוריות הגדולות; 14 ראשי המועצות הדתיות של הערים הגדולות; 4 ראשי המועצות הדתיות של המועצות המקומיות הגדולות; 2 שרים שתבחר הממשלה; 5 חברי הכנסת שתבחר הכנסת או ועדה מוועדותיה שהסמיכה לכך; 10 אנשי ציבור שימנה השר, בהתייעצות עם הרבנים הראשיים לישראל ובאישור הממשלה".

בתנועה מוסיפים עוד: "ברי כי הפעלת סמכותך למנות אנשי ציבור לאסיפה הבוחרת צריכה להיעשות בהתאם לעקרונות היסוד של השיטה המשפטית, ובהם עקרונות השוויון, חופש הדת והפלורליזם הדתי". ולכן מבקשים כי: "כפי שעקרונות היסוד מחייבים את מינויין של נשים לאסיפה הבוחרת, כך הם מחייבים כי בין אנשי הציבור שהנך ממנה לאסיפה הבוחרת יהיו נציגים של התנועה הרפורמית, המייצגת את הזרם הגדול ביותר של יהדות זמננו, ואשר מעניקה שירותי דת למאות אלפי תושבים בארץ".

באופן מפתיע, מצטטים הרפורמים את חוק הלאום הצפוי להיות מאושר הערב בכנסת, וכותבים: "נציין עוד, כי אישורו הצפוי של חוק היסוד: מדינת ישראל – מדינת הלאום של העם היהודי, מחדד את החובה המוטלת עליך לכלול בין נציגי הציבור באסיפה הבוחרת אף נציגים רפורמיים. זאת, נוכח הקביעה בחוק כי מדינת ישראל היא מדינת הלאום של העם היהודי, ונוכח הקביעה כי על המדינה לפעול לשימור הזיקה עם יהדות התפוצות ולשימור המורשת של יהדות התפוצות".

בתנועה חותמים את הפנייה בטענה כי לאור תמיכת סיעתו של השר סיעת ש"ס בחוק, "אנו סומכים ובטוחים כי תיישם את החוק האמור באמצעות קבלת דרישתנו האמורה" וטוענים ש"חוק היסוד האמור מעניק אפוא משקל חוקתי רב לשוויון בין הזרמים, שחייב להיתרגם למינוי נציגים ונציגות רפורמיות, המזוהים עם התנועה הרפורמית ומשתייכים לשורותיה, לאסיפה הבוחרת של הרבנות".

חוק הלאום הרפורמים מועצת הרבנות הראשית דוד אזולאי

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד