י"ט אדר ב' התשפ"ד
29.03.2024

המון זועם יצא מיצהר והסתער על המג"בניקים, הפקח ירה

קבוצת לוחמי מג"ב נכנסו ליישוב יצהר כשהם מלווים את נציגי המנהל האזרחי. הלוחמים הותקפו על ידי עשרות בני אדם, שיידו לעברם אבנים. אחת הלוחמות נפצעה ושלושה חשודים נעצרו. צפו בתיעוד מהזירה

המון זועם יצא מיצהר והסתער על המג"בניקים, הפקח ירה
צעיר יהודי ביצהר מציג את שיטת יידוי האבנים צילום: מנדי הכטמן, פלאש 90

כוח משותף של מג"ב והמנהל האזרחי הגיע היום לאזור הסמוך ליישוב יצהר שבשומרון, למה שלדברי המשטרה היה "סיור שגרתי" של פיקוח מצד המנהל, והותקף על ידי עשרות בני אדם באלימות קשה.

מתיאור הדברים המשטרתי עולה כי במהלך הסיור החלו להתאסף עשרות מתפרעים, חלקם רעולי פנים, שהגיעו מכיוון יצהר ופתחו בזריקות אבנים לעבר הכוח.

אחת האבנים פגעה בלוחמת משמר הגבול ופצעה אותה בראשה, ואחרת פצעה פקח של המנהל האזרחי, שהגיב בירי של כדור באוויר, אומרים במשטרה.

בשלב זה הזעיקו הלוחמים כוחות נוספים לזירה, תוך שהם מבצעים שימוש באמצעים לפיזור הפגנות, לצד מרדף רגלי אחר החשודים באלימות נגדם.

המרדף הביא למעצרם של חלק מהחשודים, בעוד חשודים נוספים מתקרבים ללוחמים וממשיכים לנקוט נגדם ב"אלימות קשה, שכללה זריקות אבנים ותקיפת הלוחמים".

לאחר מעצרם של שלושה מהחשודים, שנים מהם תושבי יצהר בשנות ה-30 ו-ה20 לחייהם וחשוד נוסף, תושב נריה כבן 19, החלו חשודים נוספים לנסות ולחסום את יציאת הכוחות - תוך שימוש בכלי רכב פרטיים, הנחת מכשולים בכביש ופיזור דוקרנים. הכוחות שהצליחו לצאת העבירו את החשודים לידי המשטרה לחקירה.

הלוחמת שנפצעה פונתה במצב קל (על פי גורמי רפואה) לבית החולים בילינסון בפתח תקווה, לקבלת טיפול רפואי ואילו הפקח פינה את עצמו בהמשך, לטיפול בבית החולים.

מהמשטרה נמסר כי הם "קוראים לתושבים שומרי החוק באזור להוקיע את התנהגותם של קומץ העבריינים, שהפגינו אלימות קשה כלפי הלוחמים - שמשימתם המרכזית היא אבטחת היישובים ותושבי המקום".

"לצד הקריאה הזו אנו נמשיך לנקוט אפס סובלנות כלפי מי שיפגע בשוטרים או לוחמים בעת מילוי תפקידם ונפעל למיצוי הדין עם העבריינים", הוסיפו במשטרה.

שר הביטחון, אביגדור ליברמן, הגיב גם כן לתקרית, כשהוא כותב בהודעה שפרסם בטוויטר: "חבורת ברברים מופרעת תקפה היום באבנים את שוטרי מג"ב ואנשי המנהל האזרחי ביצהר וגם פצעה שוטרת מג"ב. אנחנו מטפלים ונטפל במיעוט המסוכן הזה שצמח בתוכנו ומאיים ופוגע בשוטרים ובחיילי צה"ל".

יצהר משמר הגבול המנהל האזרחי

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 2 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד