ט"ז ניסן התשפ"ד
24.04.2024

המהפכה שתחזיר את העניין לבורסה בת"א

זירת הסוחר 'קולמקס ישראל'  מהיחידות המאושרות על ידי הרשות לניירות ערך מאפשרת מסחר נוח, יעיל, וחסכוני בעמלות לסוחרי יום שרוצים להרוויח גם ממסחר בבורסה בתל אביב • מהם השינויים החדשניים שישפיעו על הבורסה, ואיך אתם יכולים להשתלב?

המהפכה שתחזיר את העניין לבורסה בת"א
צילום: Roni Schutzer/Flash 90

השינויים החדשים בבורסה לניירות ערך צפויים להקפיץ משמעותית את מחזורי המסחר בבורסה בתל אביב ולחולל מהפכה בשוק ההון בישראל.

מה בעצם הבשורה הגדולה? שאלנו את יובל צבר, מנכ"ל קולמקס ישראל.

"תחילתו של מסחר בחוזי הפרשים על מניות מדד ת"א 35 באמצעות זירות סוחר יהיה ללא ספק אחד הצעדים האופרטיביים לחזרתם של סוחרים עצמאיים ולהגדלת מחזורי המסחר של הבורסה המקומית", אומר יובל צבר, מנכ"ל קולמקס ישראל שהיא זירת הסוחר הגדולה בישראל במונחי היקף מחזורי המסחר.

קולמקס הינה אחת מחמש זירות הסוחר המאושרות ומפוקחות על ידי הרשות לניירות ערך, ופועלת בסטנדרטיים מקצועיים מהשורה הראשונה.

"האישור שהתקבל מהרשות לני"ע להצעת חוזי הפרשים על מניות מדד ת"א 35 הוא משמעותי מאוד. האישור מעניק אפשרות להציע בזירת הסוחר להשקיע במניות הגדולות בבורסה בתל אביב. אותו היתר פותח את האפשרות להציע ללקוחות ולסוחרים נוספים את האפשרות לחזור לשוק המניות אותו הם מכירים, מסחר בתנאים דומים מאוד לאלטרנטיבות בשווקים בחו"ל וזוהי בשורה של ממש", מוסיף עוד מנכ"ל קולמקס.

איזה יתרונות משמעותיים מעניקות זירות הסוחר?

"בקצרה - ייעול ושכלול תהליך המכירה בחסר על מניות ספציפיות, פעולה אשר קשה לבצע באמצעים הקיימים כיום, אפשרות למינוף משמעותי על מניות ת"א 35 ותנאי מסחר עדיפים והכי חשוב – אין חשש ממצב שבו הסוחר עלול להפסיד יותר מסכום ההפקדה הראשוני. גם במקרה קיצון ההפסד המקסימלי האפשרי מסתכם בסכום בכסף שבחשבון (אין אפשרות להיכנס למינוס)".

"יתרון נוסף הוא היכולת להרוויח ממצבים שבהם השוק יורד, או ממצבים שבהם הניתוח של המשקיע מביא למסקנה כי ערך המניה צפוי לרדת. כיום סוחר המעוניין להרוויח מירידת ערך מניה בבורסה בתל אביב צריך להגדיר את החשבון ולבקש השאלה ולשלם עמלות מינימום גבוהות, השקעה באמצעות זירות הסוחר פותרת את הבעיה".

מה להערכתך יקרה בטווח הקצר?

"חזרתם של הסוחרים העצמאיים עם כוח קניה ממונף תייצר באופן מהיר גידול בנזילות, צמצום המרווחים בקנייה ובמכירה של מניות וניירות ערך ממדד ת"א 35 וכפועל יוצא גם שכלול של שוק ההון הישראלי. הנזילות צפויה לגדול ומחזורי המסחר יעלו לרווחת ציבור הסוחרים בבורסה בתל אביב".

ובטווח הארוך?

"אני מעריך כי ההשפעה תתחיל מעלייה ברמת העניין שמביעים בשוק המקומי גופים וסוחרי יום, ובכך יחל לנוע הגלגל שיביא לגידול במחזורי המסחר בבורסה בתל אביב. המעניין הוא שההשפעה לא תסתיים כאן. בעתיד צפויות חברות מצליחות שאינן נסחרות כיום בבורסה בתל אביב, יביטו על העניין המחודש בבורסה כאפיק השקעה ויחליטו להנפיק את פעילותן וכך יגדל היצע המניות והחברות האיכותיות בבורסה בתל אביב, מי שירוויחו מכך הם הסוחרים".

המהפכה בתחום כבר הביאה להתעניינות גוברת באפיק ההשקעות החדש באמצעות זירת הסוחר 'קולמקס ישראל'. המשקיעים באמצעות קולמקס יקבלו מינוף שיכול להגדיל את התשואה, יזכו לבצע את רכישת המכשירים הפיננסים על פי מחירם בבורסה, וכן יוכל לבצע מכירה בחסר (שורט) בקלות ולהרוויח גם ממצב שבו הסוחר מאמין שערך המניה ירד בעתיד.

לפרטים נוספים ולפתיחת חשבון השאר שם וטלפון ויועצי 'קולמקס ישראל' יחזרו אליך בהקדם.

אזהרות:

הפעילות בזירה דורש מיומנות, ידע והבנת הסיכונים ואינה מתאימה לכל אדם

פעילות ממונפת כרוכה בסיכון ממשי של אובדן מלוא כספי ההשקעה תוך זמן קצר

החברה מפעילה זירה זו פועלת כצד נגדי לעסקאות איתך, ולכן היא מוכרת כשאתה קונה והיא קונה כשאתה מוכר

אין באישור שנותנת רשות ניירות ערך לניהול הזירה אישור לטיב המסחר בזירה או במכשירים הפיננסיים הנסחרים בזירה, או אישור כי מדובר באפיק השקעה בטוח או מומלץ.

 

בורסה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד