י"ח אדר ב' התשפ"ד
28.03.2024
"כבר אי אפשר"

שלושה חרדים הותקפו ברחוב בוינה | צפו

הקהילה היהודית בבירת אוסטריה בחששות, לאחר מתקפה אנטישמית ברחוב מרכזי בעיר, בשבוע שבו החלו לקדם במדינה הצעה להגביל רכישת בשר כשר רק ליהודים שיירשמו במאגר מיוחד. חבר המועצה המקומית ל'בחדרי': "אי אפשר שב-2018 יהודים יחששו לצעוד ברחוב עם כיפה"

שלושה חרדים הותקפו ברחוב בוינה | צפו

יהודי אוסטריה בפאניקה, לאחר ששלושה חרדים הותקפו היום ברחובות הבירה וינה על ידי מהגר מוסלמי. זאת, בעיצומם של מהלכים ממשלתיים המעוררים אף הם דאגה רבה

"היום מהגר מוסלמי תקף תייר חרדי ברחוב. אדם חרדי אחר שראה את התקיפה מיהר לעזור לתייר, וגם הוא הותקף על ידי המהגר, חרדי נוסף הזעיק שוטרים שביקשו ממנו לעקוב אחרי המהגר כדי שהם ימצאו אותו, בעוד החרדי ממשיך לעקוב אחריו. המהגר תקף חרדי נוסף, שלישי במספר, ואז כבר הגיעו שוטרים שעצרו את המהגר האלים", מספר ל'בחדרי חרדים' הרב יעקב פרנקל מי שמכהן כחבר מועצה בוינה וכיו"ר מפלגת 'קהילה' בעיר.

"יש פה חשש גדול. מצד אחד אנחנו מוקפים בימנים קיצונים אנטישמים, שפשוט רוצים לעשות רשימות של יהודים שמזכיר את הימים האפלים של השואה - שאז הנאצים ידעו בדיוק מי הוא יהודים ומצד שני אנחנו מוקפים במוסלמים, שתוקפים אותנו ברחוב", מוסיף הרב פרנקל.

"אנחנו דורשים מהממשלה שלנו את מירב ההגנה. אי אפשר שבשנת 2018 יהודים יחששו לצעוד ברחוב עם כיפה. המהגר הזה היום יצא למסע תקיפות נגד חובשי כיפה - פחד פחדים אם היה עליו סכין, המצב אז היה הרבה יותר גרוע".

הרב פרנקל. צילום: באדיבות המצלם

מאוחר יותר התייחס גם קנצלר אוסטריה לאירוע התקיפה והביע בחשבון הטוויטר שלו תמיכה חזקה בקהילה היהודית. "אני רוצה להודות לכוחות המשטרה שעצרו את התוקף, המקרה נבדק כאירוע אנטישמי, אנחנו נגן על היהודים בנחישות, והם ימשיכו לחיות כאן בבטחה", כתב הקנצלר.

שגריר אוסטריה בישראל, מרטין ווייס, התייחס גם כן בשיחה עם 'בחדרי חרדים' למתקפה בוינה. "המאבק בכל סוג של אנטישמיות - בהיותה בצורתה הישנה או בצורתה החדשה - הוא בראש סדר העדיפויות של הממשלה האוסטרית", טען ווייס.

לדברי השגריר: "יש אפס סובלנות לאנטישמיות - התקפות על חברי הקהילה היהודית יטופלו במלוא העוצמה של החוק. אוסטריה היום היא מדינה בטוחה במיוחד - אנחנו נעשה הכל כדי לשמור על זה. החיים היהודיים באוסטריה חייבים להיות בטוחים והם חייבים להיות מסוגלים להמשיך לשגשג".

וייס. צילום: בחדרי חרדים

כאמור, בימים אלו מתמודדת הקהילה החרדית באוסטריה עם בעיות ואתגרים לא פשוטים. בשבוע האחרון הציעה מפלגת החירות הקיצונית והפשיסטית לאפשר ליהודים לקנות בשר כשר - רק אם ירשמו במאגר שמות מיוחד.

על פי ההצעה, רק לרשומים במאגר היהודי יהיה מותר לקנות בשר כשר, והם יהיו חייבים לציין כמה קילו בשר הם צורכים. לטענת אנשי המפלגה, הדבר לא נובע מאנטישמיות, אלא רק מדאגה כביכול ל'צער בעלי חיים'.

מושל אוסטריה התחתית הגיב על כך אתמול, לאחר התקיפה בוינה, וטען: "הדבר הזה לא יקרה בשום אופן, אנחנו נשב עם הקהילה החרדית ונראה איך אנחנו מגיעים להבנות, ההצעה של מפלגת החירות נדחית ב-100 אחוז".

תקיפה אנטישמיות

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 4 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד