י"ט אדר ב' התשפ"ד
29.03.2024
'גוט שאבעס' בחוצות

הרב זמיר כהן על מאבקה של עיריית ת"א בצופרי השבת: "כאילו שאנחנו גויים" • צפו

על רקע הסערה בתל אביב, סביב צופרי השבת בשכונת שפירא, סיפר הגאון רבי זמיר כהן על המקור ההלכתי להפעלת הצופרים המבשרים על כניסת השבת ותקף את עיריית תל אביב: "כל המאבק הזה של עיריית תל אביב בצופרים הוא תמוה לחלוטין, כאילו שאנחנו גויים" • דברים של טעם

הרב זמיר כהן על מאבקה של עיריית ת"א בצופרי השבת: "כאילו שאנחנו גויים" • צפו
הרב זמיר כהן צילום: יעקב נחומי, פלאש 90

על רקע המאבק בתל אביב סביב הצופרים המבשרים על כניסת השבת, נשאל השבוע הגאון הרב זמיר כהן בשיעורו, האם יש מקור לכך שצריכים להודיע על כניסת השבת.

בתיעוד שהגיע לידי 'בחדרי חרדים', נראה הרב כהן מבכירי המרצים ומגדולי המחזירים בתשובה בדורנו, משיב ומסביר לשואל, כי בזמן המשנה היו תוקעים בשופר שש פעמים ביום שישי. פעם ראשונה בשעת צהריים מוקדמת בכדי שהעמלים בשדותיהם מחוץ לעיר יחזרו לעיר לקראת שבת, בפעם השנייה כדי שבעלי החנויות בעיר יסגרו את שעריהם וילכו להתארגן לשבת, בפעם השלישית כדי שאלה שבבתים יתחילו להתארגן לקראת שבת ואז בכניסת שבת היו תוקעים שלוש פעמים נוספות, תקיעה, שברים ותקיעה.

הרב כהן התייחס גם לסערה שקמה בשכונת שפירא התל אביבית ותקף את העומדים בראשה, "כל המאבק הזה של עיריית תל אביב בצופרים הוא תמוה לחלוטין, כאילו שאנחנו גויים", טען הרב.

הרב גם סיפר על כך שבעבר גם בעיר תל אביב כיבדו את השבת. "ראש העיר הראשון של תל אביב שלא היה אדם דתי דיבר שבחים על השבת, כמה שהצביון הזה חשוב, אז צריך שוב להחזיר עטרה ליושנה, בעזרת ה".

לסיום בישר אחד הנוכחים לקהל, כי חבר המועצה ויו"ר שס בתל אביב, נתן אלנתן, עדכן אותו שהעירייה משכה את הצו שאוסר את השמעת הצופר, כך שגם השבת - חזון, תושמע מנגינת "שלום עליכם" בכדי לבשר על בואה של שבת קודש.

צופרי השבת שפירא עיריית תל אביב הרב זמיר כהן

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד