א' אייר התשפ"ד
09.05.2024

האנדרואיד לומדת לדבר עברית

גוגל הודיעה על הוספת תמיכה בעברית וערבית לשירות הזיהוי הקולי באנדרואיד, החל מגרסה 2.2 של מערכת ההפעלה

עכשיו גם בעברית ובערבית - הזיהוי הקולי באנדרואיד  צלם: גוגל
עכשיו גם בעברית ובערבית - הזיהוי הקולי באנדרואיד צלם: גוגל

גוגל הכריזה על הוספת השפות עברית וערבית לממשק הזיהוי הקולי באנדרואיד, והאפשרות כבר פועלת החל מגרסה 2.2 של מערכת ההפעלה. כדי להשתמש בשירות, יש להיכנס לחיפוש הקולי (האייקון של המיקרופון) ולשנות בהגדרות לעברית. בפוסט בנושא, סיפרה גוגל על הקשיים שבהם נתקלה בפיתוח השפות השמיות והבנת הניקוד בשפה העברית. כדי "ללמד" את המערכת להבין את השפות, היה עליה לאסוף יותר ממיליון הגיות מילים בעברית וערבית ומכיוון שהשירות מבוסס ענן, גוגל מבטיחה כי הוא ישופר עם הזמן.

שירות הזיהוי הקולי קיים עוד מגרסה 2.1 של מערכת האנדרואיד, והוא מאפשר ביצוע פקודות קוליות כמו חיפוש מהיר, חיוג לאיש קשר, ניווט לכתובת, גלישה באינטרנט ואף כתיבת הודעות, אולם למשתמשים דוברי עברית כמעט ולא היה לכך שימוש שכן השירות תמך רק בשפות זרות. כך, בדיון שנערך ב-iAndroid התברר כי במערכת ה-ICS (אנדרואיד 4.0) החדשה מאפשרת פקודות קוליות בתמיכה בעברית מלאה, וכי היא פועלת ומזהה בקלות פקודות קוליות בעברית.

דויד קדוש, מנהל מוצרים במרכז הפיתוח של גוגל, הכריז בכנס של פורום MIT ליזמות שנערך בחודש מאי כי גוגל צפויה להשיק בישראל חיפוש קולי, והבטיח כי "זה יקרה בקרוב". בימים שקדמו לדבריו של קדוש, שהוביל את הפיתוח של גוגל סג'סט, הודיעה גוגל היא החלה לבחון שילוב של חיפוש קולי במנוע החיפוש שלה.
תורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד